کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطر شیوع بیماریهای واگیردار درمناطق سیل زده

24 دی 1398 ساعت 10:36

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: برای مقابله با شیوع بیماری های واگیردار و تا وصل شدن شبکه آب شرب سالم، آب بسته بندی در بین مردم سیل زده توزیع می شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: برای مقابله با شیوع بیماری های واگیردار و تا وصل شدن شبکه آب شرب سالم، آب بسته بندی در بین مردم سیل زده توزیع می شود.

رضا مدرس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع سیل بی سابقه در شهرستان جاسک، خسارت‌های زیادی به تأسیسات و شبکه‌های زیربنایی آب، برق و جاده‌ها وارد شده است.
وی گفت: شبکه آب شرب برخی روستاها صدمات گسترده‌ای دیده و آب آنها قطع می‌باشد که همین موضوع خطر بیماری واگیر داری از جمله وبا و اسهال خونی را افزایش می‌دهد و به همین منظور آب شرب بسته بندی شده در بین مردم منطقه توزیع می‌گردد تا شرایط به وضعیت عادی برسد.
مدرس ادامه داد: میزان حجم سیلاب حوزه شهرستان جاسک در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده است به طوری که ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب در ۲۴ ساعت گذشته از سد جگین وارد آبراه‌های شهرستان جاست شده است.
معاون استاندار هرمزگان افزود: این حجم عظیمی از سیلاب همراه با خروجی سد جگین باعث شده حجم زیادی از روان آب به سوی روستاهایی که تحت تأثیر این سیلاب قرار داشتند گسیل شود.
مدرس با بیان اینکه خیلی از روستاها نیز به جهت خشکسالی ۲۰ سال گذشته در حریم و جوار رودخانه‌ها و مسیرها قرار گرفته بودند که دچار سیل زدگی شدند، گفت: پنج پل اصلی مسیر جاسک تا لیردف آسیب دیده است و برخی مسیرها دچار شستگی شده به صورتی که پل وجود دارد اما فشار آب جاده را برده است در برخی مکان‌ها حجم آب در ۱۲ الی ۲۴ ساعت گذشته به شکلی بوده که شستگی به عرض ۸۰ متر و به عمق ۸ متر در جاده‌ها به وجود آمده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: تعداد زیادی از راههای روستایی که در مسیر آب بودند دچار آب شستگی شدند و تردد در آنها به درستی صورت نمی‌گیرد.
وی بیان داشت: اما مهمترین نکته که وجود دارد مسیر اصلی محور جاسک به کنارک است که مبنای اصلی و اولویت ما در بازگشایی قرار دارد تاکنون ۵ روستا تخلیه کامل شده و در محل امن اسکان داده شده‌اند.
مدرس گفت: امداد هوایی از طرف هلال احمر نیروی دریایی سپاه و ارتش در روزهای گذشته صورت گرفته است برخی روستاها هنوز در محاصره آب قرار دارند به جهتی که جریان آب وجود دارد و سرریز آب جگین نیز ادامه دارد.
این مسئول ابراز کرد: برق محور سدیج تا لیردف بر اساس این گزارش شرکت توزیع امشب به مرحله روشنایی می‌رسد در حوزه قبل از پاسگاه سدیج تا محل آبشستگی با توجه به شرایط موجود امکان دارد تا فردا شب بعد از بازگشایی راه اکثر مناطق برق دار شوند


کد مطلب: 121955

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/121955/خطر-شیوع-بیماریهای-واگیردار-درمناطق-سیل-زده

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir