کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا امسال درتهران نمایشگاه بهاره برگزار میشود؟

1 بهمن 1398 ساعت 9:09

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه برنامه های نظارتی و کنترلی اصناف تا پایان تعطیلات ادامه خواهد یافت، گفت: تا به امروز تصمیمی برای برگزاری نمایشگاه های بهاره اتخاذ نشده و در صورت نیاز و صلاحدید وزارت صنعت، معدن و تجارت این نمایشگاه برگزار خواهد شد.


رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه برنامه های نظارتی و کنترلی اصناف تا پایان تعطیلات ادامه خواهد یافت، گفت: تا به امروز تصمیمی برای برگزاری نمایشگاه های بهاره اتخاذ نشده و در صورت نیاز و صلاحدید وزارت صنعت، معدن و تجارت این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

قاسم نوده فراهانی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با نظارت های اصناف در ایام منتهی به سال نو،  گفت: تا به امروز برنامه جدیدی برای نظارت و کنترل قیمت اقلام مصرفی شب عید تهیه و تدوین نشده است و تنها برنامه های نظارت و کنترلی که از ماه های گذشته در دستور کار قرار گرفته، انجام می شود.
رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: طرح نظارت بر قیمت ها و مقابله با افزایش قیمت در پی افزایش نرخ بنزین همچنان از سوی اصناف به جدیت پیگیری می شود و تا پایان تعطیلات عید نوروز طرح های نظارتی اصناف با جدیت پیگیری خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایشگاه بهاره در تهران برگزار خواهد شد؟ گفت: تا به امروز برای برگزاری نمایشگاه بهاره از سوی اتاق اصناف تهران برنامه ریزی صورت نگرفته و در صورت نیاز و صلاحدید وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گیری های لازم در راستای برگزاری نمایشگاه های بهاره اتخاذ خواهد شد.
در همین رابطه روز دوشنبه سخنگوی ستاد تنظیم بازار خاطرنشان کرد: مرکز امور اصناف و بازرگانان ضوابط اجرای نمایشگاه‌های بهاره و فروش فوق العاده را پیرو دستورالعمل برگزاری نمایشگاه‌های بهاره که قبلاً از سوی وزیر صنعت ابلاغ شده، به سرعت تهیه و ابلاغ خواهد کرد تا اتاق‌های اصناف سراسر کشور، با توجه به اینکه مجری برگزاری نمایشگاه‌ها هستند، بتوانند در یک دستورالعمل مشخص، نمایشگاه‌ها را برگزار کنند؛ این در حالی است که در کارگروه تنظیم بازار استان‌ها که با ریاست استاندارد و حضور دستگاه‌های اجرایی مثل شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و نمایندگان وزارتخانه‌های اقتصادی حضور دارند، کار به گونه‌ای تعیین تکلیف خواهد شد که هزینه برگزاری نمایشگاه‌ها، طوری مدیریت شود تا غرفی که در اختیار فعالان اقتصادی برای عرضه کالا با نرخ مناسب و با کمترین هزینه باشد و امکان عرضه کالا با نرخ مناسب نیز فراهم شود.
محمدرضا کلامی افزود: البته ضرورت دارد نهادهای عمومی دولتی که فضاهای برگزاری نمایشگاه‌ها را فراهم کنند و سایر دستگاه‌ها که مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌ها را دارند باید امکاناتی از جمله پارکینگ، عابربانک، آتش نشانی و نیروی انتظامی همکاری لازم را صورت دهند و هزینه‌ها را در چارچوب ضوابط مبذول دارند.


کد مطلب: 122382

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/122382/آیا-امسال-درتهران-نمایشگاه-بهاره-برگزار-میشود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir