کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت دستبند نجات غریق در کشور

1 بهمن 1398 ساعت 11:57

محققان یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری کرمان موفق به ساخت دستبند نجات غریق بدون نیاز به منجیان شدند.


محققان یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری کرمان موفق به ساخت دستبند نجات غریق بدون نیاز به منجیان شدند.

به گزارش ایسنا، مهندس افشین سالاری، مدیرعامل این شرکت گفت: سالانه در ایران بیش از هزاران نفر جان خود را در اثر غرق شدن از دست می‌دهند که در بین این افراد بعضاً حتی غواصان و شناگران ماهر نیز دیده می‌شود.
وی افزود: محققان این شرکت جهت پیشگیری از این حوادث اقدام به طراحی و تولید دستبند نجات غریق کردند که بدون نیاز به منجیان فرد را روی آب می‌آورد.
مهندس سالاری در خصوص مهم‌ترین شاخصه‌های این محصول فناورانه گفت: این نجات غریق هوشمند مجهز به فناوری جی پی اس بوده که از طریق آی پی اختصاص یافته برای هر شناگر، فرد آسیب دیده را ردیابی می‌کند. همچنین این دستبند دارای سوپاپ کنترل فشار هوا برای استفاده در اعماق زیاد توسط غواصان، قطب‌نما برای جهت‌یابی و چراغ اضطراری است.
وی اظهار کرد: از مزیت‌های این محصول نسبت به نمونه آمریکایی آن می‌توان به ظرفیت بیشتر کپسول، قابلیت تغییر شکل کیسه هوا، قابلیت نصب در تمام قسمت‌های بدن، خدمات پس از فروش و قیمت تمام شده یک دهم نمونه خارجی اشاره کرد.
مهندس سالاری در پایان گفت: در حال حاضر تیم تحقیق و توسعه این شرکت با ۵ نفر متخصص مرتبط با ایده مشغول فعالیت و بهینه‌سازی محصولات هستند.


کد مطلب: 122404

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/122404/ساخت-دستبند-نجات-غریق-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir