کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس:

هرچه انتخابات رقابتی‌تر باشد مشارکت مردم گسترده‌تر خواهد شد

امیدواریم با بررسی‌های مجدد شورای نگهبان کسانی که محکومیت مالی و اخلاقی ندارند به عرصه رقابت بازگردند

1 بهمن 1398 ساعت 19:17


مصطفی کواکبیان در صحن علنی مجلس با ابراز همدردی با سیل‌زدگان دیار رستم دستان سیستان و بلوچستان،  گفت: دو تا نکته را تذکر می‌دهم؛ اولا به اروپایی‌ها می‌گویم که قطعا شما با همه‌هارت و پورتتان هیچ‌کاری در رابطه با مکانیسم حل اختلاف (ماشه)  نمی‌توانید داشته باشید.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس افزود: پادویی برای آمریکا برای شما حتما بی‌فایده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: نکته دیگر هم اینکه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه فرمودند حضور ملت ایران در انتخابات کشور را بیمه می‌کند و کم‌رنگ و بی‌رونق کردن  انتخابات خواست دشمن است و ما باید کاری بکنیم که مردم با ذوق و شوق در انتخابات شرکت کنند .
وی افزود: بنده به عنوان رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، که ۳۰ تا حزب اصلاح‌طلب در کل کشور هستیم، کلا ۶۰ نفر  را توانستیم در سراسر کشور  لیست بکنیم.
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: فلسفه وجود احزاب مشارکت در کسب قدرت است. لذا ما دوست داریم واقعا لیست بدهیم. دوست داریم رقابتی باشد، اما نفراتی نداریم .
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: خواهش ما این است که در بررسی‌‌های مجدد شورای نگهبان آنهایی که هیچ‌گونه محکومیت مالی و اخلاقی ندارند و طرفدار انقلابند،  بتوانند به عرصه رقابت برگردند.
 رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی گفت: با رقابتی‌تر شدن انتخابات انشاءالله مشارکت گسترده مردم را داشته باشیم .
 
کواکبیان در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده:
اگر درصدی از مالیات برای مالیات‌بگیران نباشد، زمینه‌ساز فساد خواهد بود

مصطفی کواکبیان در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مخالفت با پیشنهاد حذف درصدی برای سازمان امور مالیاتی گفت: عزیزان توجه بفرمائید،  اینکه برادرمان جناب آقای حاجی دلیگانی، پیشنهاد حذف مطرح می‌کنند، طبیعی است. خوب ایشان کشورهای پیشرفته دنیا را که بر اساس مالیات می‌چرخند، دیده‌اند. آن سازمان‌هایی که مالیات بگیرند حتما به خاطر کاری که می‌کنند باید برای خودشان هم سهمی قائل بشوند. رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس افزود: اینگونه نیست که مالیات بگیرند و به دستگاه‌های دیگر بدهند و خودشان دستشان خالی باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:  اگر این بحث باشد مثلا شرکت نفت چرا باید برای خودش درصدی قائل باشد. لذا این استدلال، استدلال ناقصی هست.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: هیچ بحث تبعیضی اینجا مطرح نیست. برای اینکه سازمان‌های مالیات‌بگیر دلگرم باشند و بتوانند واقعا درآمدهایی که حاصل می‌شود، فساد ایجاد نشود و به خوبی مصرف بشود،  عزیزان با پیشنهاد حذفش مخالفت بکنند .
 


کد مطلب: 122440

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/122440/هرچه-انتخابات-رقابتی-تر-باشد-مشارکت-مردم-گسترده-تر-خواهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir