کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

مسئولان برای سلامت مردم اهمیت قائل شوند

9 مرداد 1391 ساعت 11:18

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر اینکه استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای آب شرب تهران امکان‌پذیر نیست؛ گفت: مسئولان آبفا و استانداری تهران باید برای سلامت مردم اهمیت قائل شوند


محمدحسین قربانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ در واکنش به تصویب طرح جبران کسری آب از سوی شورای برنامه‌ریزی استان تهران٬ تصریح کرد: بر اساس این طرح قرار است برای جبران کسری ۴۰ درصدی آب استان تهران، از پساب تصفیه شده فاضلاب استفاده شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه مسئولان باید به دست مردم آب سالم برسانند٬ اعلام کرد: مصرف آب شرب ناسالم و یا بی‌کیفیت به طور حتم به سلامت انسان آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون طرح استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب در کشورهای پیشرفته اجرایی شده و نتایج خوبی هم به‌دست آمده است؛ اما باید توجه کرد که کشورهای خارجی دارای دو نوع خط لوله‌کشی هستند که یکی برای شرب و دیگری برای شست‌وشو استفاده می‌شود.

این نماینده مجلس نهم٬ استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای آب شرب تهران را امکان‌پذیر ندانست و افزود: مسئولان آبفا و استانداری تهران باید برای سلامت مردم اهمیت قائل شوند.

قربانی بر لزوم استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته برای تصفیه پساب فاضلاب تأکید کرد و یاد‌آور شد: به‌طور حتم به‌علت مشکلات اقتصادی و اعتباری دستگاه‌های اجرایی٬ نمی‌توان تجهیزات پیشرفته‌ و دستگاه‌های لازم را تامین و خریداری کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان اینکه استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب به صورت غیرکارشناسی، باید متوقف شود اظهار داشت: استانداری و آبفا باید راه دیگری برای تأمین کسری ۴۰ درصدی آب شرب تهران بیابند.


کد مطلب: 1225

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/1225/مسئولان-سلامت-مردم-اهمیت-قائل-شوند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir