کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصطفی کواکبیان در همایش بزرگ اصلاح طلبان پایتخت:

بی اعتنایی مردم به صندوقهای رای وضعیت را بدتر خواهد کرد

دستگاه قضایی چرا به صورت شفاف در مورد املاک نجومی توضیح نمی دهد؟

30 بهمن 1398 ساعت 20:22

همایش بزرگ انتخاباتی اصلاح‌طلبان پایتخت، عصر چهارشنبه 30 بهمن به میزبانی حزب مردم‌سالاری در مجموعه ورزشی کارگری شهید معتمدی تهران برگزار شد.


همایش بزرگ انتخاباتی اصلاح‌طلبان پایتخت، عصر چهارشنبه 30 بهمن به میزبانی حزب مردم‌سالاری در مجموعه ورزشی کارگری شهید معتمدی تهران برگزار شد. این همایش، که با حضور کاندیداهای ائتلاف «برای ایران» برگزار شد، آخرین همایش اصلاح‌طلبان پیش از برگزاری انتخابات مجلس در روز دوم اسفند بود. اصلاح‌طلبان که تنها با یک لیست ائتلافی در انتخابات مجلس حضور یافته‌اند، در این همایش وحدت خود را به نمایش گذاشتند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، اردوگاه اصلاحات از حیث اتحاد بین احزاب و گروه‌های مختلف موجود، در این دوره از انتخابات مجلس، وضعیت به‌مراتب بهتری نسبت به اردوگاه اصولگرایان دارد. در حالی که اصلاح‌طلبان، تنها با یک لیست ائتلافی در انتخابات شرکت می‌کنند، در جناح اصولگرایی در حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس، تا روز سه‌شنبه 29 بهمن، ده لیست متفاوت وجود داشت. با مذاکرات صورت گرفته در اردوگاه اصولگرایان، در نهایت در شامگاه سه‌شنبه، جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به توافق رسیدند و این دو گروه، یک لیست واحد با عنوان «ایران سربلند» یا «لیست وحدت» منتشر کردند. علی‌رغم این توافق باید گفت که در اردوگاه اصولگرایان، همچنان در کنار «لیست وحدت»، هشت لیست دیگر هم وجود دارد و توافق بین حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، و مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری، به‌معنای پایان تشتت در این جناح نیست.
اصلاح‌طلبان با برگزاری آخرین همایش انتخاباتی خود در پایتخت و نمایش یکپارچگی و وحدت خود، اکنون منتظر خواهند ماند تا نتیجه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در روز جمعه دوم اسفند را ببینید.
دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و کاندیدای ائتلاف برای ایران در آخرین همایش اصلاح طلبان پایتخت، سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: خواهران و برادران گرامی که در این یخبندان سیاسی افتخار دادید و در برنامه معرفی کاندیداهای ائتلاف «برای ایران» که از سوی حزب مردم‌سالاری برگزار شده است، شرکت فرموده‌اید؛ از روحانیون حزب مردم‌سالاری و هنرمندان گرامی هم تشکر می‌کنم. ما به این دلیل در منطقه جنوب تهران همایش برگزار کرده‌ایم که بگوییم ما درد طبقات پایین جامعه و محرومان را به خوبی می‌فهمیم.
کواکبیان گفت: در همان ماه اول شروع کار مجلس، بیست نماینده را در همین میدان هرندی و کوچه‌های شوش از ساعت 10 شب تا چهار و نیم صبح چرخاندیم تا بیش از 20 هزار معتاد متجاهری که در آنجا بودند مشاهده کنند تا اینکه از طریق فرمانداری و نیروی انتظامی برای 10 هزار نفرشان کمپی مهیا شود اما بقیه همچنان مشکل دارند. به این دلیل به مناطق جنوب آمدیم که بگوییم مشکلات مناطق 22گانه را در 44 جلسه مردمی که در خدمت اهالی آنها بودیم می‌شناسیم. کما اینکه همه این جلسات در استانداری‌ها ابلاغ اداری شد.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حداقل پنج هدف اصلی در برنامه‌هایمان برای مجلس یازدهم در نظر گرفتیم گفت: اولین هدفمان احیای مجلس در راس امور است. مجلس باید در راس امور باشد اما متاسفانه پنج نهاد تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی هماهنگی سران سه قوه می‌خواهند به حقوق مجلس دست درازی کنند تا مجلس را از خاصیت بیندازند. لذا اولین هدفمان در این وانفسای سردی فضای سیاسی احیای مجلس در راس امور است که با قدرت در صحنه حاضر شویم تا نگذاریم مجلس تک صدایی شود.
وی تصریح کرد: افراطیان کور خوانده‌اند که مجلس را تک قطبی و تک صدایی کنند. چرا که اگر این افراد وارد مجلس شوند این پنج نهاد به 10 نهاد تبدیل می‌شوند. در آن صورت جمهوریت نظام مسخ می‌شود چون مجلس نماد جمهوریت و رکن رکین مردم‌سالاری در این نظام است.
کواکبیان، هدف دوم را تامین حداقل معیشت مردم بیان کرد و گفت: مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم و جوانان توسط مجلس حل می‌شود و ما با همین بودجه 99 و طرح‌هایی که خواهیم آورد نخواهیم گذاشت به قشر ضعیف جامعه فشار وارد کند. با طرح‌هایی که خواهیم داد نخواهیم گذاشت وضعیت معیشت مردم بدتر شود؛ اینکه مردم آبان ماه به خیابان‌ها آمدند جنبه سیاسی نبود بلکه اقتصادی و معیشتی بود. جوانان در آن مرحله شفاف ابراز کردند که ما شغل می‌خواهیم و کاملا اعتراض‌های معیشتی بود که ما باید به این مسائل سرپوش نگذاریم و نگوییم که کار آمریکا، آل سعود جنایتکار و رژیم صهیونیستی بود. آنها غلط می‌کنند که قدرت اینچنینی داشته باشند. ما باید خادمان متواضعی برای مردم باشیم و درد دل آنها را بشناسیم.
 دبیرکل حزب مردم سالاری سومین هدف را حل مشکل تحریم به خاطر اقتصاد کشور دانست و گفت: ما نمی‌گوییم باید با آمریکای تروریستی که حاج قاسم سلیمانی را شهید کرد مذاکره کرد اما می‌گوییم نباید دور ایران دیوار کشید و روی خودمان را ببندیم؛ باید با جامعه جهانی تعامل مثبت داشته باشیم. دور زدن تحریم بی‌معنی است چون در داخل موجب فساد می‌شود. ما به جای پاک کردن صورت مساله باید مساله را حل کنیم و تحریم را از بین ببریم.
کاندیدای ائتلاف برای ایران در انتخابات مجلس گفت: چهارمین هدف رسیدگی به مشکلات جوانان و همچنین قشر فرهیخته زنان است که در این زمینه اقداماتی در مجلس دهم انجام دادیم که آنها را ادامه خواهیم داد. اما مساله مهم و اساسی لایحه جامع انتخابات است. چرا باید دوستان خوبی مانند علی مطهری و محمود صادقی در مجلس نباشند؟ ما شش ماه روی طرح انتخابات کار کردیم و متاسفانه شورای نگهبان آن طرح را رد کرد؛ ما می‌توانستیم آن را مجددا در دستور کار قرار بدهیم اما متاسفانه آقای لاریجانی اجازه نداد و این وضعیت به وجود آمد. دولت هم بدتر از مجلس لایحه جامع انتخابات را در این اواخر به مجلس ارائه کرد که گفتند به این مجلس نمی‌رسد لذا این هم یکی از مباحثی است که پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: نکته دیگر خطاب به رئیس دستگاه قضا آقای رئیسی است که می‌‌گوییم چگونه سخنگوی شما می‌گوید که شهردار سابق تهران هیچ‌گونه پرونده قضایی ندارد. حرف اساسی‌ام این است که ما پرونده قطوری از املاک نجومی داریم که ایشان باید پاسخگو باشد. ما می‌دانیم که به جای اینکه به این پرونده رسیدگی شود یک خبرنگار به نام یاشار سلطانی را محکوم می‌کنند. شما مگر نگفتید کسانی که فساد را افشا می‌کنند باید تشویق شوند؟ یک قلم همین است که بدهی‌ای که آقای حناچی، شهردار فعلی برای شهرداری قبلی ذکر می‌کند با بدهی‌‌ای که آقایان می‌گویند 16 هزار میلیارد تومان بیشتر نبوده است حدود 64 هزار میلیارد تومان تفاوت دارد. در این مساله یا شهردار فعلی دروغ می‌گوید یا اینکه شهردار سابق دروغ می‌گوید. وظیفه دستگاه قضاست که بررسی کند که این پول کجاست؟
کواکبیان تصریح کرد: در تحقیق و تفحص از شهرداری شاهد بودیم که بالای 670 ملک برخلاف ضوابط و مقررات و متاسفانه بعضا با ترک تشریفات به افرادی واگذار شده است که همه در دوران آقای قالیباف صورت گرفته است. آیا این موارد نباید بررسی شود؟ یک نمونه زمینی است که به موسسه خیریه امام رضا (ع) واگذار شده است، زمینی که 42 هزار متر مربع با قیمت 149 هزار تومان در یکی از بهترین مناطق تهران واقع است که این موسسه نسبتی با شهردار سابق داشته است. سخنم این است که آقای آیت‌الله رئیسی ما چه رأی بیاوریم و چه نیاوریم از شما می‌خواهیم پرونده املاک نجومی را مانند حقوق‌های نجومی و حساب‌های نجومی بررسی کنید. اگر شما به متهمان این پرونده برائت دارید ما قبول می‌کنیم. نه اینکه شورای نگهبان بگوید که فعلا سندی به ما ارائه نشده است در صورتی که ما می‌دانیم سند چیست.
وی خطاب به رییس قوه قضاییه ادامه داد: ما از شما تشکر می‌کنیم که می‌خواهید اموال مسئولان را بعد از چهل سال پیگیری کنید؛ بسیار کار پسندیده‌ای است حتی بنده اعلام کردم که محرمانه هم نباشد و اموال امثال من شفاف در همه جا اعلام شود تا بعد از چهار سال بگویند که چقدر اضافه شده و کجاست. لذا سخنم این است که دوستانی که در طیف مخالف خیز برداشته‌اید که به مجلس بروید ولو اینکه ما در 150 حوزه انتخابی در برابر اصولگرایان رقیبی نداریم اما این مردم ثابت کرده‌اند که هیچ وقت موافق این نیستند که مجلس تک صدایی شود.
 
پروانه مافی:
آمده ایم که نگذاریم مجلس تک قطبی شکل بگیرد
پروانه مافی کاندیدای ائتلاف "برای ایران" و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، در این همایش  با بیان اینکه ما آمدیم تا نگذاریم مجلس یازدهم یک دست و با یک تفکر تشکیل شود گفت:  ما آمدیم تا بگوییم که کسانی که در کارنامه‌اشان حمایت از فاسدین را داشته‌اند نیایند و نگذاریم که آنها در چرخه تصمیم گیری آینده کشور مشارکت داشته باشند.
او ادامه داد: رای دادن در این دوره مشخص یعنی تعیین سرنوشت نظام اسلامی کشور برای سال‌های طولانی. رای ندادن تکمیل کردن پازل فکری کسانی است که منتظر حضور حداقلی مردم در انتخابات هستند تا آنچه را که می‌خواهند از باغ انتخابات بچینند.
مافی افزود: گروهی با تصور طراحی و همراهی حضور حداقلی مردم به دنبال یکدست کردن مجلس هستند اما ما آمده ایم که نگذاریم مجلس تک قطبی شکل بگیرد. ما آمده‌ایم که نگذاریم یک تفکر و نگاه برای مردم تصمیم بگیرد اما اگر توفیق حاصل شد و در آینده حضور موثر داشتیم طرح های مهم و اساسی داریم که از آن جمله اصلاح نظام انتخابات و حزبی کردن آن است. همچنین طرح مبارزه با فساد  و رانتخواری را در دستور کار داریم که کشور را به سوی سقوط برده است.
به گفته مافی، سومین طرح، تدوین اعتراض مدنی برای جلوگیری از تکرار حوادث آبان 98 و مبارزه با پنهان کاری اداری است . چهارمین طرح هم نظارت بر دولت و تقویت آن برای دفاع از این اهداف است. از سوی دیگر اصلاح ساختاری و تصویب قانون حقوق شهروندی را در دستور کار داریم؛ این قانون ارائه شد اما مصوب نشد که باید در مجلس به صورت قانون مصوب شود. حفظ و توسعه رسانه های جدید اعم از اینترنتی، تلویزیونی و رادیویی از دیگر طرح های ماست. می‌خواهیم نظارتی بر صدا و سیما باشد که نتواند آن طور که می‌خواهد و به طور میلی این دستگاه عظیم را اداره کند.
او نجات طبقه متوسط و محروم با تقویت کارآفرینی و سرمایه ملی و نجات کشور از اقتصاد فقر زده را از دیگر اهداف ائتلاف اصلاح طلبان در این دوره اعلام و تاکید کرد: متعهد می‌شویم که فراکسیون حزبی را در مجلس تشکیل دهیم و در حوزه زنان و خانواده تلاش های موثری را داشته باشیم.
 
علی وکیلی:
نگذاریم صدای ملت از مجلس حذف شود
علی وکیلی، دیگر کاندیدای ائتلاف برای ایران و نماینده فعلی تهران در مجلس نیز در این همایش طی سخنانی گفت: این ساعات در تاریخ ایران ثبت می‌شود و سال ها از کار امروز شما یاد می کنند. این روزها حرف ها و وعده های زیادی داده می شود. در مناظره با یکی از اصولگرایان گفته ام که حرف های رابین هودی تحویل ملت ندهید. ملت کارنامه اصلاح طلبان و اصولگرایان را سال ها با خود دارد اما آنها می خواهند با بی تفاوت کردن مردم نسبت به انتخابات سابقه مجلس هفتم را تکرار کنند. نقش مجلس هفتم آن بود که نماینده اش به جای پاسبانی از حقوق ملت فرمان داد از دیوار سفارت عربستان بالا بروند و تا  امروز دود این اقدام چریکی و پارتیزانی در چشم ملت ایران رفته است.
او افزود: آن مجلس چه خیری برای مردم داشت که امروز آسمان را ریسمان کردیم تا آن سابقه تکرار شود؟ مردم! نباید فریب بخورید! من نمی‌گویم مجلس دهم گل و بلبل بود! مجلس ممکن است خیر زیادی به مردم نرسانده باشد ولی مجلس یکدست می تواند شر مطلق باشد. اگر همین چند شاخ شکسته اصلاح طلب در مجلس دهم نبودند بارها شاهد بودیم که طرح ها و لوایح مخالف با حقوق ملت به تصویب می رسیدند.
وکیلی تصریح کرد: من اگر با مطهری در کمیسیون فرهنگی نبودیم طرح های بسیاری برای بستن فضا اجرا می‌شد. آنچه که می تواند حداقل حقوق مردم را در این راهروها حفظ کند حضور صداهایی است که صدای ملت است. نگذاریم این صداهای محدود و معدود از مجلس حذف شود.
او با اشاره به اینکه تضعیف صندوق رای، تضعیف جمهوریت است یادآور شد: این یک نقشه، توطئه و اراده است. رهبری فرمودند اگر من را هم دوست ندارید به خاطر ایران پای صندوق بیایید اما این اراده در دیگر دستگاه های حاکمیتی مشاهده نمی شود چون می‌خواهند مردم را از سرنوشتشان جدا کنند و کسانی برای مردم نسخه بنویسند که هیچ سنخیتی با سرنوشت مردم ندارند.
 
مجید انصاری:
آمدیم که نگذاریم اهداف اصلاح طلبی خاموش شود
مجید انصاری دیگر کاندیدای ائتلاف برای ایران نیز در ادامه این همایش با تاکید بر اینکه تلاش شده تا خانه مردم از حضور نمایندگان بخش عظیمی از مردم یعنی اصلاح طلبان و نواندیشان خالی بماند گفت: عده‌ای با رد صلاحیت و  عده ای با تخریب از این دایره خارج شدند. در این چند روز مدعیان انقلابی گری و اصول گرایی امتحان پایبندی خودشان را به قانون و اصول اخلاقی و شرعی نشان دادند و برای اینکه اصلاح طلبان به مجلس نروند و صدایی غیر از صدای خودشان از مجلس به گوش نرسد دست به تخریب زدند و البته تصور کردند که اگر من را به عنوان سرلیست اصلاح طلبان بزنند دیگران را هم می زنند.
او ادامه داد: ده ها سایت از همین مدعیان چندین روز است که مشغول تخریب بی امان هستند و انواع اتهامات را زدند و کاش دروغ های قابل باور بگویند. آنها گفته اند که فرزندان مجید انصاری در آمریکا هستند درحالیکه فرزندان من در تهران وکرمان زندگی می‌کنند. عکس منزل مجلل بزرگی در نیاوران که قبلا منزل یکی از سفیران بوده را به نام من زده اند! مرحبا بر این اصول گرایی! ما از زمان حیات امام تاکنون رفت و آمدمان در جماران بوده و در آنجا در منزل قدیمی زندگی می کنیم. آیا با دروغ می خواهید به مجلس بروید و اصول را پایداری کنید؟! با نردبان گناه میخواهید به بهشت بروید!
 
انصاری در پایان گفت: در این فاصله کوتاه باقی مانده تلاش کنید که افراد مردد را به شرکت در انتخابات ترغیب کنید. ما امتحانمان را در مجلس ششم و دولت اصلاحات پس دادیم. ما هوس نمایندگی نداریم اما آمده ایم که نگذاریم صدا و اهداف اصلاح طلبی در مجلس آینده خاموش باشد.
 
علی حسین رضاییان:
یکی از مشکلات اساسی ما ناکارآمدی برخی مدیران است
علی حسین رضاییان کاندیدای دیگر ائتلاف برای ایران هم در این همایش طی سخنانی گفت: تا زمانی که مردم پشت ما نباشند کارمان دشوار است. یکی از مشکلات اساسی ما ناکارآمدی برخی مدیران و عدم پاسخگویی مسئولان و کارگزاران در برابر مردم است. از همه مهمتر یکی از مواردیکه باعث دلسردی از انتخابات شده رد صلاحیت گسترده امثال مطهری، صادقی و ... است.
او با بیان اینکه یکی از دلایل سردی مردم از انتخابات برنامه های یک جانبه صدا و سیماست افزود: صدا و سیمای میلی برنامه هایی را پخش می کند که مخاطب به سراغ ماهواره ها و شبکه های ایترنتی برود.
رضاییان با تاکید بر اینکه ما سرمایه های اجتماعی را از دست دادیم یادآور شد: شما در سال 94 مشاهده کردید چگونه مردم پای صندوق رفتند. باید سرمایه اجتماعی از هر دو جناح را ارج بنهیم و قدر آن را بدانیم.
او در پایان گفت: اصلاحات امری تدریجی است که یک شبه اتفاق نمی‌افتد. امیدواریم مردم در دوم اسفند به پای صندوق های رای بیایند. 
 
محمدرضا راه چمنی:
در مقابل گرانی ایستادگی می کنم
محمدرضا راه چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی هم با اینکه در دوره های دوم، سوم، چهارم و پنجم و در دوران دفاع مقدس و سازندگی و اصلاحات افتخار خدمتگزاری مردم را در مجلس شورای اسلامی داشته‌ گفت: قوانین خوبی هم در آن دوره‌ها برای خدمت به مردم تصویب کردیم. می‌توانم بگویم که آنقدر توانایی داشتیم که نگذاشتیم کالاهای اساسی گران شوند. اکنون اگر به مجلس بروم در برابر هر طرح با لایحه که مستقیم یا غیرمستقیم منجر به گرانی کالاها شود شجاعانه ایستادگی می‌کنم و عوامل گرانی را هم به مردم گزارش می‌‌کنم.
وی افزود: در زمان اصلاحات ریاست سازمان بهزیستی را داشته‌ام که خدمات رسانی بهزیستی را شش برابر کردم. چون پزشک هستم و در این زمینه اطلاعات دارم لذا یکی از برنامه‌هایم ارتقا بخشی به دفترچه‌های بیمه سلامت است چراکه باید کاری بکنیم که این دفترچه‌ها اعتبار پیدا کنند. همچنین گسترش بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار را که حدود 15 میلیون جمعیت‌شان است و نگرانند که اگر مشکلی برایشان پیش بیاید هیچ درآمدی ندارند پیگیری میکنم.

عکسهای آخرین همایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان پایتخت


کد مطلب: 124147

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/124147/بی-اعتنایی-مردم-صندوقهای-رای-وضعیت-بدتر-خواهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir