کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی ،گردشگری و زیارتی استان تهران مطرح کرد:

ده درخواست از وزیر گردشگری

7 اسفند 1398 ساعت 17:26

انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران با توجه به شرایط بحرانی گردشگری پس از شیوع بیماری کرونا، از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ده درخواست را مطرح کرد.


انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران با توجه به شرایط بحرانی گردشگری پس از شیوع بیماری کرونا، از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ده درخواست را مطرح کرد.
 امیر پویان رفیعی شاد رئیس انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران در گفتگو با "مردم سالاری آنلاین" گفت: با توجه به شرایط بحرانی گردشگری در کشور بویژه پس از شیوع ویروس کرونا، انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران، ده درخواست مشخص را از جناب آقای دکتر مونسان وزیر محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد که امید است مورد توجه قرار گیرد. وی این ده درخواست ر بدین شرح برشمرد:
 
1-  با توجه به اینکه از ابتدای سال 1398 مشکلات عدیده ای موجبات رکود و ضرر و زیان برای همکاران خدوم ما در حوزه دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری را بوجود آورد پیشنهاد می گردد عودت وجوه دریافتی فروش خدمات و بسته های سفر در قالب یک اعتبار یکساله استفاده از سفر صورت پذیرد (لازم به ذکر است این مدل در زمان بروز مشکل جهت اتباع کشور چین در زمان جشن سال نو چینی توسط کارگزاران و کشتیهای کروز اروپایی تجربه شده است) یا حد اقل مدت زمان سه ماهه جهت فرجه پرداخت به دفاتر مندرج اختصاص یابد .
 
2-پیشنهاد میشود از طرف دولت و وزارتخانه اقداماتی صورت پذیرد که مردم احساس کنند فعالین گردشگری به سلامت آنها اهمیت میدهند. مانند ایستگاههایی برای بررسی علائم بیماری در مردم در فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، پایانه های مسافرتی و سایت های گردشگری.
 
3-با توجه به اینکه در حوزه گردشگری ورودی یا خروجی، یک طرف معامله شخص حقیقی یا حقوقی خارجی است، تا زمانی که شرایط فورس ماژور اعلام نگردد میبایست طرف ایرانی کلیه تعهدات خود را به انجام برساند و در صورت هر گونه کنسلی جریمه بپردازد که این امر مستلزم اخذ جریمه از مسافران است. لذا با توجه به این مهم میبایست تصمیمی که در تضاد با منافع ملی نباشد اتخاذ گردد.
 
4-کمیته ای در خصوص تصمیم سازی فوری با حضور نمایندگان سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط با گردشگری تشکیل شود تا موارد را به فوریت تصمیم گیری و اجرا کرد.
 
5-با توجه به اینکه هزینه ویزا تحت هیچ شرایطی عودت نمیگردد از هر گونه تصمیم گیری در مورد آن اجتناب گردد.
 
6-جلسه ای فوری با نمایندگان ایرلاین های خارجی و داخلی برگزار شود و در جهت اعتمادسازی و برگشت به مرحله مسافرپذیری اقدامات لازم صورت پذیرد و در گام اول پروازهای ترانزیت تابع نظر آنها برقرار گردد.
 
7-نفر واحدی در خصوص اطلاع رسانی شرایط در حوزه گردشگری انتخاب شود تا کلیه موارد به وسیله ایشان اطلاع رسانی شده تا با توجه به صرفه و صلاحِ هم مردم و هم متولیان تاسیسات گردشگری، موضع گیری شود و از پراکنده گویی و مصاحبه های حساب نشده و عجولانه خودداری گردد.
 
8- اقدامات تشویقی برای متولیان تاسیسات گردشگری از جمله بخشودگی ها در خصوص مالیات و بیمه و ... با توجه به نظر و صلاحدید دولت مشخص و اعلام گردد.
 
9-فعال سازی کمیته تبلیغات و بازاریابی در خصوص اطلاع رسانی الزامات و اعمال تجربه سایر کشورها در این ایام با توجه به اینکه این موضوع در سال نو چینی اتفاق افتاد و میتوان در جهت کاهش صدمات در عید نوروز از آن بهره گرفت.
 
10-بهره گیری روزانه از نظرات سمن، انجمن ها  و پیشکوستان بخش خصوصی در جهت تصمیم سازی و اقدامات لازم.
 
گفتگو:فاطمه کواکبیان


کد مطلب: 124571

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/124571/ده-درخواست-وزیر-گردشگری

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir