کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پذیرش بیماران کرونا در تمام بیمارستان‌ها

11 اسفند 1398 ساعت 11:51

معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرد که کلیه بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی از پذیرش و بستری بیماران الکتیو تا اطلاع ثانوی خودداری کنند و آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس باشند.


معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرد که کلیه بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی از پذیرش و بستری بیماران الکتیو تا اطلاع ثانوی خودداری کنند و آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم جان‌بابایی در نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کرد که با توجه به ضرورت کنترل و مراقبت بیماران مبتلا به کرونا ویروس، ضروری است از روز شنبه دهم اسفند 1398 موراد ذیل در دانشگاه‌ها اجرا شود:
- کلیه بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش آن دانشگاه اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی (به جز تک تخصصی غیرمرتبط با درمان کرونا) از پذیرش و بستری بیماران الکتیو تا اطلاع ثانوی خودداری کنند و آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس باشند.
- تمامی درمانگاه و کلینیک‌های تخصصی اعم از دانشگاهی و وابسته به ارگان‌ها (نیروی مسلح و سپاه، شهرداری، تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش و...) و خصوصی باید برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس فعال شوند و مکلفند به‌صورت تمام وقت و در صورت نیاز آن دانشگاه به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت کنند. بدیهی است بیمه‌های پایه و تکمیلی مکلفند پوشش هزینه‌های درمان بیماران در این مراکز را بپذیرند.
- در کلیه بیمارستان‌ها کمیته ترخیص بیماران مبتلا به کرونا ویروس متشکل از رئیس بیمارستان، متخصص عفونی یا داخلی، متخصص بیهوشی یا فوق ریه، تشکیل شود و ترخیص بیماران بستری را بر اساس سیاست‌های مدون آن دانشگاه و در دستورالعمل ابلاغی وزارت تبوع روزانه دو بار بررسی و تصمیم‌گیری نمایند از ظرفیت تخت برای بیماران به‌نحو مطلوب بهره‌بردای لازم به عمل آید.
- در کلیه بیمارستان‌ها، کمیته مراقبت ویژه برای ارزیابی بیماران بدحال و نیازمند مراقبت ویژه متشکل از فوق تخصص ICU، فوق تخصص ریه، متخصص بیهوشی، عفونی، داخلی و پرستاری بسته به ظرفیت بیمارستان تشکیل و سیر بیماری این گروه از بیماران را ارزیابی و برای ارائه خدمات متناسب با هر بیمار آماده باشند تا ارائه بالاترین سطح خدمات بر مبنای نیاز به این گروه از بیماران تأمین گردد.
- با توجه به تعطیلی خدمات الکتیو، ضمن تشکر از زحمات پرسنل زحمت کش و خدوم که با جان‌شانی مشغول ارائه خدمت به بیماران عزیز هستند، انتظار می‌رود دستور فرمایید کلیه کادر درمان (پزشک و کادر پرستاری) و پشتیبانی در تیم ارائه خدمات (بستری و سرپایی) بیماران مبتلا به کرونا ویروس سازمان‌دهی شده  فعال باشند و از زحمات آن‌ها به نحو شایسته قدردانی شود. بدیهی است با هر گونه عدم همکاری و تمرد در ارائه خدمات در تمامی رده‌های پرسنلی مطابق مقررات برخورد خواهد شد.


کد مطلب: 124764

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/124764/پذیرش-بیماران-کرونا-تمام-بیمارستان-ها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir