کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"مردم سالاری آنلاین" گزارش می دهد:

صداوسیما، نگران بیماران کرونا در آمریکا! 

9 فروردين 1399 ساعت 16:10

با وجود تداوم کرونا در ایران پس از چهل روز از اعلام رسمی آن و افزایش مداوم تعداد جان باختگان و مبتلایان کرونا در کشور، صداوسیما طی روزهای اخیر نگران مشکلات بیماران کرونایی در آمریکا شده و خبرهای مربوط به مشکلات کرونا در آمریکا، در صدر خبرهای صداوسیما قرار دارد!


با وجود تداوم کرونا در ایران پس از چهل روز از اعلام رسمی آن و افزایش مداوم تعداد جان باختگان و مبتلایان کرونا در کشور، صداوسیما طی روزهای اخیر نگران مشکلات بیماران کرونایی در آمریکا شده و خبرهای مربوط به مشکلات کرونا در آمریکا، در صدر خبرهای صداوسیما قرار دارد!
به گزارش مردم سالاری آنلاین، هرچند بر اساس آخرین آمار تا ظهر امروز (شنبه)، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا بیش از تمام نقاط جهان و ۱۰۴,۲۵۶ نفر است و برای نخستین بار در یک کشور تعداد مبتلایان، از مرز صدا هزار نفر گذشته، اما مقایسه نسبت میزان جان باختگان به مبتلایان نشان می دهد وضعیت آمریکا از نظر مرگ و میر بر اثر کرونا بهتر از برخی کشورهای دیگر است. تعداد جان باختگان کرونا در آمریکا تا ظهر امروز (شنبه) ۱,۷۰۴ نفر است و از این نظر پس از ایتالیا، اسپانیا، چین، ایران و فرانسه، در رده ششم مرگ و میر بر اثر کرونا قرار دارد.  به عبارت ساده تر در آمریکا از هر 61 نفر مبتلا به کرونا، یک نفر جان باخته اما در ایران از ۳۵۴۰۸ نفر مبتلا به کرونا، ۲۵۱۷ نفر جان باخته اند؛ یعنی از هر 14 نفر، یک نفر!
منکر مشکلات بهداشتی و درمانی در آمریکا و کشورهای اروپایی نمی شویم اما نکته اینجاست که وقتی در کشور خودمان بیش از چهل روز است که رسما درگیر کرونا هستیم و از هر 14 مبتلا یک نفر جان خود را از دست داده است، چرا صداوسیما اصرار به نمایش مشکلات درمانی کشوری همچون آمریکا دارد که تعداد جان باختگان آن کمتر از ایران است و از 61 نفر، یک نفر در آن جان باخته است؟ اصولا نمایش مشکلات مردم در آمریکا، چه گرهی از مشکلات مردم کشور خودمان باز می کند؟ 
سوال دیگر این است که صداوسیما در طول این چهل روز که کرونا در ایران گسترش یافته، چند برنامه درباره مشکلات مردم در مواجه شدن با کرونا پخش کرده است؟ چند برنامه درباره کمبود ماسک و اقلام بهداشتی در ایران پخش کرده و به ریشه یابی مشکلات ناشی از آن پرداخته است؟ صداوسیما که رسانه انحصاري مدعی اداره جامعه در دوران کرونا است، حتی حاضر نشد برخی برنامه های خود را برای مقابله با کرونا بدون تماشاگر ضبط کند و قوانین ضد کرونا را زیر پا گذاشته است. حتی شنیده ها حاکی از آن است که به دلیل اصرار صداوسیما به تداوم پخش برنامه های غیرضروری از برخی شبکه های کم مخاطب رادیو و تلویزیون، تعدادی از کارکنان صداوسیما به کرونا مبتلا شده اند. اما صداوسیما نه تنها نگران مشکلات حاصل از کرونا در ایران و حتی مجموعه خود نیست، بلکه همچون گذشته اصرار به برجسته سازی مشکلات مردم آمریکا دارد و رییس سازمان صداوسیما هم در جلسه ستاد مقابله با کرونا در حضور رییس جمهوری، مهمترین رسالت خود را دفاع از شرکت توسکا، مجری انحصاری تبلیغات صداوسیما می داند تا مبادا قرارداد صداوسیما با شرکت توسکا که ده روز بعد از ثبت، از مهر 96 انحصار تبلیغات صداوسیما را کسب کرده است، خدشه دار شود.


کد مطلب: 126307

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/126307/صداوسیما-نگران-بیماران-کرونا-آمریکا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir