کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش حشدشعبی به استقرار سامانه آمریکایی

12 فروردين 1399 ساعت 15:18

تشکیلات حشد شعبی عراق امروز (سه شنبه) در واکنش به استقرار سامانه موشکی پاتریوت آمریکا در عراق اعلام کرد، بغداد با این اقدام واشنگتن مخالف است.


تشکیلات حشد شعبی عراق امروز (سه شنبه) در واکنش به استقرار سامانه موشکی پاتریوت آمریکا در عراق اعلام کرد، بغداد با این اقدام واشنگتن مخالف است.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز، کمال الحسناوی، از فرماندهان تشکیلات حشد شعبی گفت: واشنگتن بدون اطلاع و موافقت دولت عراق به استقرار این سامانه مبادرت ورزیده است؛ در حالی که بغداد با استقرار چنین سامانه‌ای توسط نیروهای آمریکا مخالف بوده و به دنبال خارج کردن این نیروها از کشور است.
وی گفت: استقرار سامانه موشکی پاتریوت توسط نیروهای آمریکایی نقض حاکمیت عراق و نیز گواهی بر این امر است که این نیروها اشغالگر هستند و باید به هر طرق و ابزار قانونی ممکن از کشور خارج شوند.
خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب فاش کرد که آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در پایگاه نظامی‌ در اربیل و پایگاه عین الأسد در استان الانبار عراق مستقر کرده است.
این تحولات در حالی رخ می‌دهد که ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا روز یکشنبه نیز از خروج نیروهای خود از پایگاه "کی ۱" در کرکوک واقع در شمال عراق و واگذاری تجهیزات آن به نیروهای امنیتی دولت بغداد خبر داد.
یک دیپلمات غربی در بغداد نیز مدعی شد: هدف آمریکا از استقرار این سامانه موشکی حفاظت از نیروهای خود در تعداد کمی از پایگاه‌های عراق است.
پیش از این، واشنگتن و بغداد پیرامون استقرار این سامانه‌ها مذاکره کردند، اما مشخص نشد که آیا آمریکا موافقت دولت عراق در این خصوص را کسب کرده است یا خیر.


کد مطلب: 126492

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/126492/واکنش-حشدشعبی-استقرار-سامانه-آمریکایی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir