کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک ایرانی سفیر حسن نیت بحران قرن شد

5 خرداد 1399 ساعت 14:50

داوران پنج گانه پروژه سفیر حسن نیت بحران قرن جهان، مرکب از سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی اکو، نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و نیز کمپین ایران همدل، مهدی کریمی تفرشی، جوان کارآفرین ایرانی را به عنوان سفیر حسن نیت بحران قرن جهان (کرونا) انتخاب کردند.


داوران پنج گانه پروژه سفیر حسن نیت بحران قرن جهان، مرکب از سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی اکو، نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و نیز کمپین ایران همدل، مهدی کریمی تفرشی، جوان کارآفرین ایرانی را به عنوان سفیر حسن نیت بحران قرن جهان (کرونا) انتخاب کردند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مجموعه گام دوم انقلاب اسلامی، هفته پیش خبر انتخاب مهدی کریمی تفرشی را به عنوان سفیر حسن نیت بحران قرن جهان اعلام کرده بود. لایسنس دکترین دفتر کل گام دوم اواخر اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان ذیربط سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد و در این جلسه ضمن بررسی چگونگی انتخاب سفیر بحران قرن، بر اختصاص کل درآمد این بخش برای کاهش خطرات ناشی از ویروس کرونا در سطح جهانی و همکاری کشورهای جهان برای تدوین برنامه ای مدون برای همکاری در بحران های اینچنینی، تاکید شد. قرارگاه گام دوم، کریدور اپیدمیولوژی پیشگیری و درمان تهاجمات روانی و زیستی و سایبری است.
قرار است روز بیستم خردادماه، در مراسمی با حضور مقامات سازمان های بین المللی و نیز میهمانانی از ستاد ملی مقابله با کرونا، قاب بزرگداست او در چهل شعبه شبکه بین المللی موزه های صلح، نصب شود. همچنین سمیناری در روز بیست و هفتم خرداد در مقر فرهنگی اتحادیه اروپا، با حضور مقامات نهادهای بین المللی برگزار خواهد شد.
مهدی کریمی‌تفرشی روز شنبه در یک کنفرانس خبری، در تشریح جزییات این موضوع و اهمیت آن گفت: عنوان سفیر حسن نیت بحران قرن جهان به این دلیل است که ایران مدیریت مناسبی بر این بیماری داشته است و پیش از آن که خود درگیر در این بیماری شود نیز کمک‌های انسان‌دوستانه ای را در قالب بسته ها و محموله‌هایی به چین ارسال کرده است.
کریمی تفرشی با بیان اینکه کرونا مهمان ناخوانده‌ای برای تمامی کشورهای جهان بود،‌ تصریح کرد:‌ ایران به صورت داوطلبانه و در هفته‌هایی که چین به شدت درگیر در بیماری بود به این کشور کمک کرد. چین با وجود آنکه یکی از کشورهای مطرح جهان در تولید و رشد اقتصادی است با کمبود کالا و تجهیزات پزشکی مواجه شد که پس از مدت کوتاهی توانست این شرایط را کنترل کند.
وی با بیان اینکه با گسترش بیماری در کشور به تمامی آزمایشگا‌ه‌ها و مراکز تحقیقاتی دستوراتی برای تحقیق بر روی این بیماری داده شد، ادامه داد:‌ «پس از مدت کوتاهی کشور توانست کیت‌های تشخیص بیماری را تولید کند و این درحالی است که کشورهای اروپایی که رشد تولید ناخالص داخلی و وضعیت مناسبتر اقتصادی نسبت به ایران داشتند نیز درگیر در نابسامانی‌های ناشی از بیماری شدند. اما ایران با وجود تمام تحریم های سخت و ظالمانه توانست کنترل مناسب و مدیریت قوی را اعمال کند.
کریمی تفرشی با بیان اینکه ایران بیش از چهل سال است که درگیر در مسائل ناشی از تحریم بوده است، گفت: در وضع بحرانی ناشی از کرونا جامعه جهانی و کشور ما خواستار آن بود که تحریم‌های شدید علیه ایران لغو شود اما نه تنها این تحریم‌ها کاهش نیافت بلکه در مواردی تحریم‌های دیگری نیز افزوده شد.
سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد:‌ امروز تنها راهکار مقابله با تحریم ها پیروی از الگوی اقتصاد مقاومتی و استفاده از جوانان تحصیلکرده است، زیرا در حال حاضر ایران شرکت دانش بنیان فراوانی دارد که می توانند موتور تقویت صنعت باشد. همچنین باید توجه داشت که ایران سالانه بیش از 120 هزار تن مواد غذایی تولید می کند که 30 درصد آن به ضایعات تبدیل می شود.
وی با بیان اینکه در بسیاری از کالاها خودکفایی داخلی حاصل شده است،‌اظهار کرد: « اگر تحریم نباشد ایران می‌تواند در بسیاری از کالا و خدمات به خودکفایی دست پیدا کند اما تشدید تحریم و مشکلات ناشی از تامین مواد اولیه و تجهیزات و تکنولوژی‌های تولید در عمل دستیابی به برنامه‌های خودکفایی را با دشواری‌هایی مواجه ساخته است. کریمی تفرشی با بیان اینکه استارت‌اپ ها در آینده ای نزدیک نقشی اصلی و اساسی را در اقتصاد کشورها ایفا خواهند کرد، عنوان کرد:‌  توانایی زیادی برای تولید کشاورزی در کشور وجود دارد و با وجود آنکه 50 میلیون هکتار زمین قابل کشاورزی در کشور وجود دارد برخی از این توان تولید بدون استفاده باقی مانده است.
 


کد مطلب: 130013

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/130013/یک-ایرانی-سفیر-حسن-نیت-بحران-قرن

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir