کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان

7 خرداد 1399 ساعت 10:59

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.


روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۳۵۲ هزار و ۲۷۳ نفر رسیده و تاکنون ابتلای پنج میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۱۶ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.
همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها بیش از دو میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.
از این میان دو میلیون و ۹۰۳ هزار و ۲۶۷ مورد ابتلای فعال به این بیماری در سراسر جهان، دو میلیون و ۸۵۰ هزار و ۱۶۹ مورد، معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و فقط ۵۳ هزار و ۹۸ مورد معادل دو درصد از کل موارد جهان، وضعیت حاد دارند.
همچنین از میان دو میلیون و ۷۸۳ هزار و ۱۵ مورد پرونده مختومه این بیماری، دو میلیون و ۴۳۰ هزار و ۷۸۸ مورد، معادل ۸۷ درصد از کل موارد بهبود یافته و ۳۵۲ هزار و ۲۲۷ مورد معادل ۱۳ درصد از موارد جان باخته‌اند.
تاکنون در چندین کشور درگیر با بیماری کووید-۱۹ محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این بیماری برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.
آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. شمار قربانیان این کشور از ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.
هند نیز با افزایش شمار مبتلایان جدید از ایران در فهرست کشورهای درگیر بیماری کووید-۱۹ پیشی گرفته و در جایگاه دهم این فهرست جهانی قرار گرفته است.
بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:
۱. ایالات متحده یک میلیون و ۷۲۵ هزار و ۲۷۵ مبتلا، ۱۰۰ هزار و ۵۷۲ قربانی
۲.  برزیل ۳۹۴ هزار و ۵۰۷ مبتلا، ۲۴ هزار و ۵۹۳ قربانی
۳.  روسیه ۳۶۲ هزار و ۳۴۲ مبتلا، ۳۸۰۷ قربانی
۴. اسپانیا ۲۸۳ هزار و ۳۳۹ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۱۷ قربانی
۵. انگلیس ۲۶۵ هزار و ۲۲۷ مبتلا، ۳۷ هزار و ۴۸ قربانی
۶. ایتالیا ۲۳۰ هزار و ۵۵۵ مبتلا، ۳۲ هزار و ۹۵۵ قربانی
۷. فرانسه ۱۸۲ هزار و ۷۲۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۳۰ قربانی
۸. آلمان ۱۸۱ هزار و ۲۸۸ مبتلا، ۸۴۹۸ قربانی
۹. ترکیه ۱۵۸ هزار و ۷۶۲ مبتلا، ۴۳۹۷ قربانی
۱۰. هند ۱۵۱ هزار و ۸۷۶ مبتلا، ۴۳۴۶ قربانی
همچنین ایران با ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ مبتلا و ۷۵۰۸ قربانی پس از هند در جایگاه یازدهم فهرست کشورهای درگیر کووید-۱۹ قرار گرفته است.
پس از آن کشورهای پرو با ۱۲۹ هزار و ۷۵۱ مبتلا، کانادا با ۸۶ هزار و ۶۴۷ مبتلا، چین با ۸۲ هزار و ۹۹۳ مبتلا، شیلی با ۷۷ هزار و ۹۶۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۷۶ هزار و ۷۲۶ مبتلا، مکزیک ۷۴ هزار و ۵۶۰، پاکستان با ۵۹ هزار و ۱۵۱ مبتلا و بلژیک با ۵۷ هزار و ۴۵۵ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
همچنین سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته به ترتیب شامل قطر، هلند، بلاروس، اکوادور، بنگلادش، سوئد، سنگاپور، امارات متحده عربی، پرتغال، سوئیس، ایرلند، آفریقای جنوبی، اندونزی، کامبوج، کویت، لهستان و اوکراین هستند.


کد مطلب: 130134

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/130134/آخرین-آمار-مبتلایان-کرونا-جهان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir