کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بزرگترین خط متروی خاورمیانه در دست راه‌اندازی

9 خرداد 1399 ساعت 12:48

عضو شورای اسلامی شهر تهران از راه اندازی ایستگاه‌های بزرگ‌ترین خط مترو خاور میانه مطابق برنامه زمان‌بندی خبر داد.


عضو شورای اسلامی شهر تهران از راه اندازی ایستگاه‌های بزرگ‌ترین خط مترو خاور میانه مطابق برنامه زمان‌بندی خبر داد.
به گزارش ایلنا، فارس مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در صفحه شخصی خود در  اینستاگرام نوشت: خط ۶ مترو تهران از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان کوهسار و بزرگراه‌های همت و اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده و با عبور از بزرگراه یادگار امام در ادامه مسیر به میدان‌های ولیعصر، هفت تیر، امام حسین و شهدا می‌رسد.
وی ادامه داد: سپس با عبور از خیابان ۱۷ شهریور به منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌شود. طول کل مسیر خط ۶ مترو تهران ۳۲ کیلومتر به اضافه ۶ کیلومتر توسعه جنوبی که طول کل پروژه به ۳۸ کیلومتر می‌رسد که بلندترین خط مترو زیرزمینی خاورمیانه می‌شود.
فراهانی اعلام کرد: علیرغم همه مشکلات مالی و ‌اعتباری پروژه به همت پروژه کاران این طرح ملی اعم از مدیران مهندسان و ‌کارگران راه اندازی ایستگاه‌های خط شش مطابق برنامه در حال پیگیری است که لازم می دانم به سهم خود از همه این عزیزان تشکر کنم.
با راه‌اندازی ایستگاه‌های خط ۶ مترو روزانه یک میلیون و ۱۹ هزار نفر از این خط استفاده می‌کنند که نقش مهمی در توسعه حمل و‌ نقل عمومی شهر ‌و‌ به دنبال آن در کاهش ترافیک‌و‌آلودگی هوای تهران خواهد داشت.


کد مطلب: 130246

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/130246/بزرگترین-خط-متروی-خاورمیانه-دست-راه-اندازی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir