کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأسیس مرکز آموزش زبان فارسی در ژاپن

19 خرداد 1399 ساعت 22:51

با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، نمایندگی مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی در کشور ژاپن تأسیس شد.


با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، نمایندگی مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی در کشور ژاپن تأسیس شد.
به گزارش ایسنا، دکتر علی درزی ضمن بیان این مطلب گفت: به منظور ایجاد و گسترش بستر مناسب آموزش زبان فارسی در کشور ژاپن و همچنین جهت اعطای نمایندگی مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، تفاهم‌نامه همکاری بین این مرکز و شرکت گنزا در خرداد ۱۳۹۹ منعقد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه فوق تدوین برنامه‌های آموزشی، محتوای آموزشی، نظارت بر آزمون‌ها و معرفی استادان آموزش زبان فارسی از تعهدات مؤسسه دهخدا است و در مقابل پشتیبانی مالی و فراهم کردن امکانات لازم در کشور ژاپن بر عهده شرکت گنزا، خواهد بود.
رئیس موسسه دهخدا افزود: نحوه حضور زبان‌آموزان ژاپنی برای آموزش زبان فارسی در کشور ایران و مؤسسه دهخدا را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه برشمرد.
به گفته وی؛ مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، برای حضور دانشگاه تهران در عرصه‌های بین‌المللی آئین‌نامه‌ای را تهیه کرده که این آئین‌نامه در اواخر سال ۱۳۹۵ به تأیید هیأت رئیسه دانشگاه رسیده است. به موجب این آئین‌نامه، مؤسسه در جهت گسترش زبان فارسی می‌تواند در خارج از کشور دفاتر نمایندگی تأسیس کند یا به مؤسسات آموزش و پژوهشی خارج از کشور با رعایت شرایط خاصی نمایندگی اعطا کند.


کد مطلب: 130790

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/130790/تأسیس-مرکز-آموزش-زبان-فارسی-ژاپن

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir