کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیح کمالوندی درباره حادثه نطنز

12 تير 1399 ساعت 16:10

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تیم‌های کارشناسی در حال بررسی علت حادثه بامداد امروز در مجتمع غنی سازی نطنز هستند، گفت: حادثه هیچ تلفات انسانی نداشته و وقفه‌ای هم در فعالیت مجتمع ایجاد نشده است.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تیم‌های کارشناسی در حال بررسی علت حادثه بامداد امروز در مجتمع غنی سازی نطنز هستند، گفت: حادثه هیچ تلفات انسانی نداشته و وقفه‌ای هم در فعالیت مجتمع ایجاد نشده است.
به گزارش خبرآنلاین،  بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگویی درباره حادثه رخ داده در یکی از سوله‌های در دست احداث در مجتمع غنی سازی شهید مصطفی احمدی‌روشن نطنز عنوان کرد که این حادثه هیچ وقفه‌ای در فعالیت مجتمع غنی سازی ایجاد نکرده است و سایت با روند قبلی کار خود را ادامه می‌دهد.
وی همچنین گفت که این سوله به لحاظ مواد رادیواکتیو غیر فعال بوده است و حادثه علیرغم اینکه خسارات مادی به همراه داشته، ولی تلفات جانی نداشته است و افزود: هیچ نیروی انسانی در آنجا حضور نداشته و بحمدالله ما تلفات انسانی نداشتیم و خسارات مالی و مادی داریم که در حال ارزیابی هستیم.
کمالوندی که در سایت حضور دارد در این باره خاطرنشان کرد: این حادثه در بامداد امروز رخ داد که یکی از سوله‌ها در فضای باز دچار حادثه شده که فاقد مواد هسته‌ای است و آلودگی هم ندارد. متاسفانه برخی شایعات از سوی رسانه‌های معاند درباره مسئله آلودگی مطرح شده که به هیچ وجه صحت ندارد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تیم‌های کارشناسی در محل حضور دارند و در حال بررسی علت حادثه هستند، گفت: آقای علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز اینجا حضور داشت.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز پیش از این گفته بود که بامداد امروز به دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد. به گفته وی این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.
 «رمضانعلی فردوسی» فرماندار شهرستان نطنز صبح امروز در جمع رسانه‌ها عنوان کرد: یکی از سوله‌های مختص وسایل اسقاطی دچار آتش‌سوزی شده بود که به‌ محض اطلاع از حادثه، اکیپی از نیروهای آتش‌نشانی شهرستان نطنز در محل حاضر و اقدام به خاموش کردن آن کردند؛ با اطفای حریق دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.


کد مطلب: 132146

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/132146/توضیح-کمالوندی-درباره-حادثه-نطنز

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir