کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار تازه سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا

14 تير 1399 ساعت 8:43

سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه هنوز برای مشخص کردن زمان تولید واکسن کرونا زود است، به کشورها هشدار داد که به شناسایی موارد ابتلا و رهگیری افراد دارای تماس با آن‌ها ادامه دهند.


سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه هنوز برای مشخص کردن زمان تولید واکسن کرونا زود است، به کشورها هشدار داد که به شناسایی موارد ابتلا و رهگیری افراد دارای تماس با آن‌ها ادامه دهند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «مایک رایان» مدیر برنامه شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت جمعه‌شب در گفت‌وگو با انجمن خبرنگاران سازمان ملل گفت که پیش‌بینی درباره زمان آماده شدن واکسن کووید۱۹ از اکنون عاقلانه نیست.
در حالی که از ۱۸ مورد واکسن در حال آزمایش در سراسر جهان، هنوز هیچ یک نتایج قطعی امیدوارکننده نداشته است، رایان افزود: ممکن است تا پایان سال جاری میلادی یکی از واکسن‌هایی که در حال گذراندن دوره آزمایش بالینی بوده  نتایج موثر به بار آورد، اما مساله این است که این واکسن چه زمانی می‌تواند به تولید انبوه برسد.
مقام سازمان جهانی بهداشت از عملکرد این سازمان در مقابله با کرونا دفاع کرد و در عین حال از اینکه زنجیره تامین جهانی دچار شکست شده و کارکنان درمانی را از تجهیزات حفاظتی محروم کرده، ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفم که دسترسی عادلانه به تجهیزات مقابله با کرونا وجود ندارد؛ برخی کشورها بیش از دیگران دارند و در همین حال کارکنان درمان در خط مقدم به خاطر این جان دادند.
رایان به کشورهای جهان هشدار داد که همچنان به شناسایی خوشه‌های ابتلا به کووید۱۹، ردیابی افراد مبتلا و قرنطینه کردن آن‌ها و شناسایی افراد در تماس با آن‌ها ادامه دهند و به جای صحبت از اقدامات مقابله‌ای، عمل کنند.
«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۰۰ بیمار در ۳۹ کشور جهان در آزمایش بالینی داروهای درمان کرونا شرکت کرده‌اند، گفت که این سازمان نتایج این آزمایش‌ها را ظرف دو هفته آینده دریافت می‌کند.
ویروس کرونا« کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
تاکنون ۱۱ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۲۹۲ نفر در سراسر جهان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۶۰ نفر بهبود یافته و ۵۲۶ هزار و ۹۹۴ تن جان خود را از دست داده‌اند.


کد مطلب: 132213

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/132213/هشدار-تازه-سازمان-جهانی-بهداشت-درباره-کرونا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir