کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشایی مجدد موزه لوور

16 تير 1399 ساعت 17:37

موزه لوور پاریس پس از ۱۶ هفته تعطیلی برای جلوگیری از شیوع کرونا، امروز به صورت محدود بازگشایی شد.


موزه لوور پاریس پس از ۱۶ هفته تعطیلی برای جلوگیری از شیوع کرونا، امروز به صورت محدود بازگشایی شد.
به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، موزه لوور پاریس ۱۶ هفته گذشته را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل بود و در این چهار ماه با از دست دادن درآمد حاصل از فروش بلیت، بیش از ۴۰ میلیون یورو ضرر کرد. درهای این پربازدیدترین موزه جهان امروز به صورت محدود به روی بازدیدکنندگان باز شد.
اگرچه از امروز امکان بازدید از تابلوهای معروفی چون مونالیزا و کلکسیون بزرگ عتیقه‌جات لوور وجود دارد اما برخی از نگارخانه‌های این موزه که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آن‌ها دشوارتر است، همچنان به روی بازدیدکنندگان بسته باقی می‌مانند. با توجه به دستورالعمل‌های جدید، دیگر از سلفی گرفتن‌های گروهی با شاهکار لئوناردو داوینچی نیز خبری نیست و افراد باید با ایستادن در نقاطی که بر مبنای فاصله مطلوب بر کف موزه مشخص شده‌اند، به بازدید از آثار اقدام کنند.
حدود ۷۰ درصد از ۹ میلیون و ۶۰۰ نفری که سال گذشته از لوور بازدید کردند، مسافر خارجی بودند و به گفته رئیس این موزه، با توجه به توقف گردشگری، تعداد بازدیدکنندگان کاهشی ملموس خواهد داشت. 
ژان لوک مارتینز می‌گوید امسال در خوشبینانه‌ترین حالت تعداد بازدیدکنندگان موزه لوور در مقایسه با زمستان گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت یعنی چیزی بین ۴ تا ۱۰ هزار بازدیدکننده در روز. عوامل این موزه امید دارند با جذب بازدیدکنندگان داخلی این خلا را پر کنند.


کد مطلب: 132372

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/132372/بازگشایی-مجدد-موزه-لوور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir