کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار پلیس درباره پیامک‌‌های دریافت وجه

22 تير 1399 ساعت 9:06

سرهنگ امینی نسبت به ارسال پیامک‌هایی که از مردم درخواست وجه می‌کنند، هشدار داد.


سرهنگ امینی نسبت به ارسال پیامک‌هایی که از مردم درخواست وجه می‌کنند، هشدار داد.
سرهنگ شهاب امینی معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سوء استفاده برخی افراد سودجو از شهروندان با ارسال پیامک‌های ناشناس و برداشت پول از حساب بانکی آن‌ها، گفت: کلاهبرداران اقدام به ارسال پیامک‌هایی با مضامینی همچون: «بزن به این کارت و ...»، کرده و در این بین، افرادی که منتظر اعلام شماره کارت از سوی طلبکاران، دوستان و آشنایان هستند، وجه درخواستی را بدون بررسی‌های لازم به حساب فرد مقابل انتقال می‌دهند.
وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد تمامی افراد مالباخته فقط با دیدن پیامک و همزمانی آن با پرداخت بدهی و ... دست به این اقدام زده‌اند که اگر قبل از هر گونه انتقال وجه و مشاهده سرشماره ناشناس، دقت لازم را به عمل می‌آوردند، قطعا مورد ضرر و زیان قرار نمی‌گرفتند.
سرهنگ امینی با بیان اینکه یکی از راه‌های اطمینان از واقعی بودن پیامک، تماس با فرد ارسال کننده است، تصریح کرد: شهروندان لازم است در این گونه موارد عجله‌ای برای واریز وجه نداشته باشند و قبل از هر گونه اقدامی، مشخصات دریافت کننده پول را به دقت بررسی کنند.
معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا خطاب به هموطنان توصیه کرد: شهروندان مراقب پیامک‌های فریبنده‌‌ که سعی دارند اطلاعات بانکی افراد را به دست آورده یا از طریق روش‌های مجرمانه، مبالغی را به حساب‌های مورد نظر خود انتقال دهند، باشند و هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.


کد مطلب: 132667

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/132667/هشدار-پلیس-درباره-پیامک-های-دریافت-وجه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir