کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیدواریم مجلس از ایستادن در مقابل مافیا نترسد

22 تير 1399 ساعت 12:20

رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این مجلس ساختار شکنی کرده و از ایستادن در مقابل انواع مافیا که در کشور طی این ۴۲ ساله ایجاد شده، نترسد.


رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این مجلس ساختار شکنی کرده و از ایستادن در مقابل انواع مافیا که در کشور طی این ۴۲ ساله ایجاد شده، نترسد.
به گزارش ایسنا، معصومه پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: چند صباحی است که حالمان خوب نیست، شهید چمران پشت همین تربیون ایستاده بودند و گفتند هیجانات و احساسات تند و کور چاره‌ این کشور نیست، حال به عنوان یک شهید زاده می‌خواهم یک بار دیگر این جمله آن بزرگوار را در این برهه سخت تاریخی تکرار کنیم که هیجانات و احساسات تند و کور، چاره حل مشکلات این کشور نیست. پس باید فیتیله احساسات را پایین بکشیم تا عقل بیش از اینها حاکم شود. در این یک ماه و اندی که گذشت همه شاهد بودیم که احساسات در این مجلس حاکم شده است. پس اول باید درد خودمان را چاره کنیم.
وی افزود: وظیفه اصلی این مجلس مدیریت مطالبات مردم است امروز اقتصاد پاشنه آشیل ما است باید برای مدیریت آن طرحی داشته باشیم و مردم را از نگرانی و تشویش عبور دهیم و چشم امیدهایی که به ما دوخته شده با اشتباهات راهبردی نابود نکنیم.
رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برنامه تحولی مجلس این موضوع باید در صدر امور باشد تا بتوانیم سایر ساختارها را زیر زمین برده و آن چنان که مردم از نظام انتظار دارند مدیریت و نظارت کنیم. پس از جمع آوری اطلاعات باید چندین موضوع را هم در صدر کار قرار دهیم. مورد اول جمع آوری کلیه اعداد و ارقام و کدها در تمامی سازمان‌ها و بانک‌ها و جایگزینی کد ملی است در تمام جهان مردم فقط با یک کد شناسایی شده و  با همان به همه جا مراجعه می‌کنند تا جلوی مخفی کاری سازمان‌ها و بانک‌ها گرفته شود.
پاشایی بیان کرد: باید تمامی سامانه‌های ثبت اسناد در حد مشاهده به روی مردم باز باشد تا آنها مراقب ما و یکدیگر باشند. کلیه سازمان‌ها نیز باید اسناد خود را بارگزاری کنند برای مثال چرا اداره اوقاف حاضر به بارگزاری اسناد خود نیست؟  فقط در صورت شفافیت به تمام معنا می‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم. شفافیت باید در تمام تصمیمات و رفتارهای دستگاه دیوان سالاری ما حاکم باشد.  شفافیت باید حامل آرامش و اعتماد برای مردم باشد. نمی‌شود شفافیت را در همه جا نادیده گرفت و آن را صرفا به شفافیت آرای نمایندگان مجلس محدود ساخت.
وی تصریح کرد: نظام بانکی ما باید سریعا متحول شود چه بخواهیم و چه نخواهیم نظام بانکی ما بر پایه ربا است، در خرید و فروش سکه و ارز رد پای بانک‌ها دیده می‌شود. اگر همه چیز بر پایه کد ملی باشد و شاهد شفافیت عملکرد بانک‌ها و حساب‌های بانکی باشیم جلوی دلالی‌ها گرفته می‌شود.
رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: معیشت و اقتصاد با تزریق پول و افزایش حقوق درست نشده و بدتر نیز خواهد شد.  باید سیستم‌هایی را طراحی کنیم که بتوانیم جابجایی حتی ریالی را رصد کنیم در این کشور نبود اطلاعات پایه و عدم شفافیت  در تمامی ساختارها  و عدم استفاده از علم روز دنیا یعنی سامانه‌های الکترونیکی مشکل ما است. امیدواریم این مجلس ساختار شکنی کرده و از ایستادن در مقابل انواع مافیا که در کشور طی این ۴۲ ساله ایجاد شده نترسد.


کد مطلب: 132687

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/132687/امیدواریم-مجلس-ایستادن-مقابل-مافیا-نترسد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir