کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا عفونت کرونایی خلط ایجاد می‌کند؟

24 تير 1399 ساعت 12:04

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: باید برای فصل پاییز و زمستان آمادگی لازم را برای مقابله با کرونا را داشته باشیم.


یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: باید برای فصل پاییز و زمستان آمادگی لازم را برای مقابله با کرونا را داشته باشیم.
دکتر محمدرضا ناظر در گفت‌وگو ایسنا با بیان اینکه ناقلین بدون علامت داریم که ۲۰ نفر از این افراد ممکن است ناقل سالم باشند، اظهار کرد: معمولا عفونت کرونایی خلط ایجاد نمی‌کند و سرفه‌ها حالت خشک دارد.
وی با بیان اینکه خلط گلو ممکن است در بیماران عفونی و افراد دچار آلرژی، رفلاکس معده، سینوزیتی و افراد سیگاری دیده شود، افزود: در بیمارانی که از رفلاکس معده شکایت دارند و بازگشت اسید از معده و مری انجام می‌شود، در هنگام خواب این مهم موجب تحریک مخاط دستگاه تنفسی فوقانی شده و ایجاد خلط کرده و بافت ریه را تحریک می‌کند.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ناقل بیمار خفیف کرونا ویروس داریم که دو قرص استامینوفن مصرف کرده و در اجتماع حضور پیدا می‌کند و متاسفانه ویروس را در سطح وسیع‌تری منتشر می‌کند.
ناظر بیان کرد: به‌طور کلی بهتر است افراد در صورت داشتن خلط  احتیاط کرده و به پزشک مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه بیماری‌های ویروسی فصل تابستان نظیر انترو ویروس‌ها علائمی چون دل درد و حالت تهوع دارد، افزود: ممکن است در فصل تابستان کرونا ویروس علائمش تغییر کند و با حالت  گوارشی خود را نشان دهد چرا که بیماران کرونایی داشتیم که علائم گوارشی داشتند.
این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه ممکن است در افرادی علائم گوارشی مثل نوروویروس‌ها وجود داشته باشد و بیماری تظاهر به مشکلات تنفسی کند و یا برعکس این موضوع رخ دهد، بیان کرد: ممکن است افرادی که مبتلا به کرونا ویروس می‌شوند می‌تواند علائم بیماری‌های گوارشی داشته باشند.
ناظر با بیان اینکه بیماری که با علائم گوارشی مراجعه می‌کند و شک داریم که کرونایی هست یا نه، باید حتما در یک اتاق ایزوله معاینه و نباید در بین بیماران کرونایی قرار گیرد، گفت: تا زمان تشخیص جواب آزمایش این افراد باید در اتاق‌های ایزوله نگهداری شوند.
وی عنوان کرد: باید برای فصل پاییز و زمستان آمادگی لازم را برای مقابله با کرونا را داشته باشیم چرا که در آن زمان آنفلوآنزا وجود دارد و باید خیالمان از این بیماری راحت باشد و این مهم مستلزم این است که پرسنل درمان، افراد پیر و افرادی که بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، قلبی عروقی، ریوی، کلیوی، کبدی، سرطان و شیمی درمانی دارند باید حتما واکسن آنفلوآنزا و واکسن پلوموکوتی نیز تزریق کنند.
این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: در تمام شهرستان‌ها باید بخش عفونی دایر و یک متخصص عفونی حضور داشته و مستقر شود.
وی با بیان اینکه در تابستان مرگ و میر بیماران کرونایی کمتر است و در فصل پاییز و زمستان مرگ و میر چهار رقمی خواهد شد، عنوان کرد: چنانچه در هر منطقه‌ای که آمارها افزایشی بود باید حتما یک قرنطینه پلیسی ایجاد شود.
ناظر با بیان اینکه ماسک زدن و تهویه در محیط‌های مسقف، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت دست ضروری است، تصریح کرد: برای اوایل شهریور آمادگی محکمی برای مقابله با کرونا ویروس داشته باشیم.


کد مطلب: 132817

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/132817/آیا-عفونت-کرونایی-خلط-ایجاد-می-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir