کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله جنگنده به هواپیمای ماهان

3 مرداد 1399 ساعت 0:11

برخی منابع، پنجشنبه شب گزارش دادند؛ یک فروند هواپیمای شرکت ماهان در مرز سوریه و لبنان با مزاحمت جنگنده‌هایی مواجه شده و فرود اضطراری داشته است.


برخی منابع، پنجشنبه شب گزارش دادند؛ یک فروند هواپیمای شرکت ماهان در مرز سوریه و لبنان با مزاحمت جنگنده‌هایی مواجه شده و فرود اضطراری داشته است.
برخی کاربران لبنانی در توییتر با انتشار تصاویر داخل هواپیمای مسافربری که گفته می شود متعلق به شرکت ماهان است، گزارش دادند؛ به دلیل فرود اضطراری برخی مسافران دچار آسیب سطحی شدند.
برخی از مسافران این پرواز در ویدیو کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده، می گویند که به دلیل حرکت خطرناک و تهدید آمیز این جنگنده ها، خلبان هواپیمای ماهان مجبور به کاهش شدید ارتفاع شده و به همین دلیل برخی از آن‌ها آسیب دیدند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام اینکه جزییات این اتفاق در حال پیگیری است اعلام جزییات بیشتر را به بررسی‌های تکمیلی منوط دانست.
بر اساس اعلام خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان، دوجنگنده ای که این هواپیما در آسمان سوریه تهدید کرده اند آمریکایی بوده اند.
درگفتگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت فاصله ایمن داشته است آنها خود را آمریکایی معرفی کرده اند.
در صورت تایید نهایی انجام این اقدام از سوی جنگنده های امریکایی انتظار می رود در اولین گام، اقدامات دیپلماتیک و حقوقی به منظور اعلام اعتراض رسمی جمهوری اسلامی نسبت به راهزنی هوایی جنگنده های ارتش تروریست آمریکا و تهدید جان مسافران پرواز مسافری انجام شود
شبکه المیادین لبنان هم به نقل از "منابع موثق" اعلام کرده که جنگنده های متخاصم متعلق به رژیم صهیونیستی بوده اند و با نزدیک شدن به هواپیمای ایرانی قصد داشتند سیستم دفاع هوایی سوریه را به اشتباه بیندازند تا هواپیمای مسافربری ماهان را سرتگون کند.
این شبکه همچنین از شهادت یکی از مسافران این هواپیما خبر داده است.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده که یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز سوریه، برای آن ایجاد مزاحمت کرده است.
به گزارش ایسنا، چند روز پیش خبری در سایت هواپیمایی ماهان منتشر شده بود که پروازهای تهران- بیروت از دوم مرداد آغاز می شود.
۱۸ بهمن ۱۳۹۸ نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حملات هوایی خود به سوریه از پوشش و سپر هواپیماهای غیرنظامی استفاده می کند تا عملکرد سامانه های پدافند هوایی سوریه را مختل کند.
بر اساس این گزارش، همزمان با حمله جنگنده های اسرائیلی به اطراف دمشق و نزدیک فرودگاه بین المللی این شهر، یک فروند هواپیمای مسافربری مدل ایرباس۳۲۰ با ۱۷۲ مسافر از مبدا تهران آماده فرود در فرودگاه دمشق بود.
به لطف عملیات فنی برج مراقبت فرودگاه دمشق و عملکرد فعال سیستم کنترل ترافیک هوایی، هواپیمای مسافری از منطقه شلیک ضد موشک ها دور و خارج شد و به جای فرودگاه دمشق با امنیت در فرودگاه پایگاه روسی حمیمیم به زمین نشست.
رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که این حملات توسط ره گیری به موقع پدافند هوایی سوریه دفع شده است.
دانلود


کد مطلب: 133379

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/133379/حمله-جنگنده-هواپیمای-ماهان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir