کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دادستان کرمان: پیگیر قتل موبد کسروی هستیم

افشای جزییات تازه‌ای از قتل موبد آرش کسروی

5 مرداد 1399 ساعت 18:28


گفت‌گو با بستگان روانشاد موبد آرش کسروی جزییات تازه‌ای را از کشته‌شدن وی و دو تن از همراهانش فاش کرد.
به گزارش «امرداد»، به گفته‌ی یکی از بستگان آن شادروان، موبد آرش کسروی برای شرکت در آیین سالگرد درگذشت پدرش شادروان داریوش کسروی و پیگیری مسایل حقوقی انحصار وراثت از مهرماه سال گذشته به ایران سفر کرده بود.
افرادی بارها موبد کسروی را به مرگ تهدید کرده بودند که بیشتر تهدید‌ها درباره‌ی مسایل زمین‌خواری بود. در پی تهدیدها همیشه محافظ شخصی او را همراهی می‌کرد و همچنین بانویی پرستار به کارهای منزل وی رسیدگی می‌کرد. این دو  تن که زرتشتی نبودند به همراه موبد کسروی در این رخداد آدم‌ربایی به قتل رسیدند.
این فرد از بستگان روانشاد موبد آرش کسروی از چگونگی رخداد می‌گوید: در نخستین روزهای امردادماه 1399 خورشیدی، پس از دو روز بی‌خبری از موبد و همراهانش، پنج‌شنبه دوم امردادماه با ورود به خانه‌ی روانشاد در شهر کرمان با وسایل برقی روشن روبه‌رو شدیم در حالی که اثری از آنان نبود و دوربین‌های مدار بسته نیز شکسته و دزدیده شده بود. پس از در جریان گذاشتن پلیس آگاهی و بررسی شواهد احتمال آدم‌ربایی تقویت شد. بازپرس آگاهی از روی شواهد در موقعیت، زمان ناپدید شدن را از دو روز پیش یعنی سه‌شنبه گزارش کرد.
این فرد از چگونگی پیدا شدن پیکرهای مقتولان می‌گوید: همسایگان ویلایی در شهر ماهان از استشمام بوی تعفن در آن منطقه به پلیس آگاهی گزارش می‌دهند و در پی رسیدگی به این گزارش، پیکرهای بی‌جان آنان آدینه شب در ویلا پیدا می‌شود. بامداد شنبه چهارم امردادماه 1399 خورشیدی، پیکر مقتولان از سوی بستگان آنان شناسایی می‌شود. همچنین بستگان پرستار، مشاهده‌ی ضربات چاقو بر پیکر وی را بازگو کرده‌اند.
به گفته‌ی این فرد از بستگان موبد آرش کسروی، احتمالا با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ی نهادی در همسایگی خانه‌ی روانشاد، اطلاعاتی درباره‌ی شناسایی قاتلان به دست آمده است.

دادستان کرمان: پیگیر قتل موبد کسروی هستیم
دادستان کرمان در گفت‌وگو با خبرگزاری کرمان رخداد قتل را تایید کرده و در این باره گفت: در پی کشف جسد سه نفر در ویلایی در شهر ماهان که به نظر می رسد که قتل یا کشته شدن اتفاق افتاده، بررسی موضوع و پیگیری کار در دستور کار مجموعه قضایی استان و پلیس آگاهی قرار گرفت که با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که نفری از مقتولان به نام آرش کسروی از اقلیت‌های مذهبی زرتشتی بودند و دستور ویژه‌ به دایره‌ی قتل آگاهی توسط بازپرس ویژه‌ی قتل عمد صادر شد.
دادستان کرمان در ادامه اعلام می‌کند در زمینه‌ی پیگیری، علت و مبنای قتل به نتیجه‌های خوبی رسیده‌اند و انگیزه‌های مالی و اختلاف‌های مالی را در ارتکاب قتل پررنگ اعلام می‌کند به خصوص این که در خودرو یکی از مقتولان مبلغ ده هزار دلار آمریکا کشف شده است و در ادامه می‌گوید: آن چیزی که برای دستگاه قضایی بدون توجه به ملیت و مذهب مهم است، اتفاق قتل است که به پرونده قتل رسیدگی می‌شود و اقدامات تعقیبی و تحقیقی در زمینه‌ی کشف علت قتل و یا دستگیری قاتلین در دستور کار قرار گرفته است. با جدیت به صورت شبانه‌روزی توسط بازرس ویژه‌ی قتل و ماموران پلیس آگاهی در دست بررسی است. قتل در کرمان اتفاق افتاده ولی اجساد به ماهان منتقل شده است.

نماینده‌ی زرتشتیان ایران در مجلس خواهان پیگیری پرونده قتل شد
اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی زرتشتیان ایران در مجلس در گفت‌گو با فرمانده نیروی انتظامی خواستار پیگیری پرونده‌ی قتل و اشد مجازات برای قاتل یا قاتلان شد. در گزارشی که شامگاه شنبه چهارم امردادماه 1399 خورشیدی بر روی تارنمای برساد گذاشته شد، چنین آمده است:«دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی، ساعتی پیش در گفت‌وگو با فرمانده نیروی انتظامی کرمان، خواستار پیگیری دقیق این حادثه و برخورد با مسببین آن شد. سرهنگ فدا نیز ضمن بیان اینکه آگاهی کرمان پیگیر این موضوع هست، تاکید کرد که با دقت و‌ پیگیری ویژه، این پرونده را دنبال خواهند کرد تا هر چه سریعتر به نتیجه برسد».


کد مطلب: 133539

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/133539/افشای-جزییات-تازه-ای-قتل-موبد-آرش-کسروی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir