کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخطار به متقاضیان مسکن ملی تهرانی

11 مرداد 1399 ساعت 9:13

طبق گفته مسئولان، متقاضیان مسکن ملی استان تهران اگر تا ۲۵ مرداد ماه آورده ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی خود را تکمیل نکنند، حذف می‌شوند.


طبق گفته مسئولان، متقاضیان مسکن ملی استان تهران اگر تا ۲۵ مرداد ماه آورده ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی خود را تکمیل نکنند، حذف می‌شوند.
خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امکان ثبت نام دوره سوم طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد، گفت: این موضوع در حال بررسی است و نتایج آن از طریق معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به زودی اعلام می‌شود اما هنوز نمی توان با قطعیت اعلام کرد که دوره سوم ثبت نام طرح اقدام ملی عملیاتی می شود.
او با بیان اینکه در تمامی شهرستان های بالای ۱۰۰ هزار نفر در استان تهران زمین برای اجرای طرح آماده کرده ایم، گفت: تامین زمین در شهرستان های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان تهران در اختیار بنیاد مسکن است اما تامین اراضی برای واحدهای مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در اختیار وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است.
محبت خواه توضیح داد: متقاضیانی که ثبت نام کرده و پالایش و آنالیز آنها به اتمام رسیده است باید هر چه سریعتر برای افتتاح حساب و تکمیل آورده خود اقدام کنند در صورتی که تا پایان ۲۵ مرداد متقاضیان آورده خود را تکمیل نکنند از طرح اقدام ملی مسکن حذف خواهند شد.
مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران اظهار کرد: آورده اولیه متقاضیان برای طرح اقدام ملی مسکن ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است و متقاضیان متناسب با پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی آورده خود را پرداخت کنند.

وام متناسب با پیشرفت فیزیکی به متقاضیان پرداخت می شود
محبت خواه با اشاره به اینکه تسهیلاتی که برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده ۱۱۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان است، ادامه داد: این تسهیلات بعد از تکمیل آورده به متقاضیان پرداخت می‌شود و متناسب با پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی تسهیلات در چندین نوبت پرداخت خواهد شد.
او اظهار کرد: در طرح اقدام ملی مسکن دو مرحله ثبت نام وجود داشت که مرحله اول ثبت نام ۳۰ آذر سال گذشته و مرحله دوم هم بیست و چهارم اسفندماه سال گذشته انجام شد و سهمیه ای که برای استان تهران در نظر گرفته شد ۷۳ هزار واحد بود که در مرحله اول ۶۶ هزار نفر ثبت نام کردند و بعد از  پالایش و آنالیز، حدود ۲ هزار نفر تایید شدند اما از این تعداد فقط حدود ۲۴۰ هزار نفر آورده خود را تکمیل کرده اند که این تعداد بسیار کم است و در صورتی که آورده آنها تکمیل نشود به طور قطع حذف خواهند شد.
محبت خواه تصریح کرد: هنوز مشخص نیست که اگر فردی به دلیل تکمیل نکردن آورده حذف شود امکان مجدد ثبت نام آنها وجود داشته باشد، بنابراین باید متقاضیان هرچه سریعتر برای تکمیل آورده اقدام کنند.
او در ادامه به آخرین وضعیت مسکن ملی در تهرانسر هم اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح بسیار خوب است و سازندگان با سرعت در حال ساخت این پروژه هستند به طوری که در سه شیفت کاری اجرایی این پروژه در حال انجام است .
مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران افزود: این پروژه هم اکنون در مرحله بلوک زنی و فندانسیون است و عملیات خاکبرداری آن انجام شده است و هر هفته به صورت کامل از این پروژه بازدید می شود و هر زمانی که پروژه به مرحله خاصی از پیشرفت فیزیکی برسید ثبت نام آن اعلام می‌شود.
دست دلالان بازار مسکن به زودی کوتاه می شود
او با تاکید بر اینکه به زودی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اقدامی انجام خواهد داد که دست دلالان از بازار مسکن کوتاه شود، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای طرحی هستیم که دست دلالان بازار مسکن که منجر به افزایش قیمت واحدهای مسکونی می‌شود کوتاه شود چرا که این افراد با حضور در بازار مسکن و مسکن مهر باعث ایجاد نابسامانی شده اند.
او بیان کرد: افزایش تولید و برنامه ریزی های دقیق به زودی به ساماندهی می‌رسد و ما طبق تعهدی که داده ایم برنامه هایی داریم که واسطه ها را از بین ببرد.
محبت خواه اظهار کرد: ما هیچ زمانی اعلام نکرده ایم که متقاضیان، افزایش قیمت مسکن مهر را پرداخت نکنند چراکه این شهرها در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید است.


کد مطلب: 133832

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/133832/اخطار-متقاضیان-مسکن-ملی-تهرانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir