کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فروش ۱۵مجتمع برای پرداخت بدهی‌ شهرداری

21 مرداد 1399 ساعت 17:51

۱۵ مجتمع تجاری به ارزش هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با هدف تامن مالی پروژه‌های شهری و بدهی‌های شهرداری تهران فروخته می‌شود.


۱۵ مجتمع تجاری به ارزش هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با هدف تامن مالی پروژه‌های شهری و بدهی‌های شهرداری تهران فروخته می‌شود.
به گزارش ایلنا، شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، بیان کرد: امسال قرار است ۱۵ مجتمع تجاری برای تامین مالی خط ۱۰ مترو به میزان چهار هزار میلیارد تومان، خرید اتوبوس و پرداخت بخشی از بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها فروخته شود.
او با بیان اینکه این مجمتع‌های تجاری در همه مناطق ۲۲ گانه تهران وجود دارد و طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، گفت: پروژه‌های آتیه، نوروز، صدف، مولوی، خلیج فارس، مسافر، بازار قطعات خودرو، مژده، گرات، زند، پارکینگ رامکوه، پارکینگ سام سنتر و پارکینگ لیدوما برخی از این مجتمع‌ها هستند که قرار است فروخته شود.
به گفته بنار؛ شهرداری تهران از این پروژه‌ها بهره‌برداری نمی‌کند بلکه آنها را می‌فروشد، پیش از این هم شورای شهر تهران تصویب کرد که شهرداری می‌تواند پروژه‌های تکمیل نشده را به قیمت تمام شده ارزیابی کند و شرکا تعهدات خود را برای تکمیل پروژه انجام دهند. چرا که نوع قرارداد این پروژه‌ها مشارکتی است و شریک ملزم به تکمیل پروژه است. بنابراین شهرداری پروژه‌ها را تکمیل نشده اما به قیمت تمام شده به فروش می رساند.
سرمایه‌گذاری برای ساخت دو هتل در منطقه دو/ ساخت بیمارستان در "شهر آفتاب"
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های جدید این سازمان در چند پروژه هم توضیح داد: امسال شهرداری تهران برنامه هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ساخت دو هتل در منطقه ۲ و یک بیمارستان در مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی «شهر آفتاب» آن هم به ارزش نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان را در دستور کار دارد.
براساس گزارش پایگاه شهر، او ادامه داد: سرمایه گذاری بزرگ در بخش ساماندهی حمل و بار هم قرار است امسال انجام شود، درواقع شهرداری صرفا زیرساخت‌ها را ارایه می‌کند؛ اما آورده خوبی برای شهرداری دارد، به طوری که مطالعات اولیه نشان می دهد در طول چهار سال، ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمدزایی برای شهرداری خواهد داشت.


کد مطلب: 134437

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/134437/فروش-۱۵مجتمع-پرداخت-بدهی-شهرداری

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir