کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داخلی سازی محصول جدید کروز

3 شهريور 1399 ساعت 15:08

با شروع تحریم های بین المللی برخی قطعات و آپشن‌ها به دلیل وارداتی بودن و کمبود مواد اولیه از خودروهای صفر کیلومتر داخلی حذف شدند که یکی از آن ها سنسور دنده عقب بود. شرکت صنایع تولیدی کروز به عنوان شرکتی پیشتاز در داخلی سازی قطعات خودرو، بومی سازی آن را با همت و دانش مهندسان داخلی از یک سال و نیم گذشته آغاز کرد که در آینده نزدیک با توسعه خطوط تولید خود، برنامه تولید سالانه 750هزار حسگر دنده عقب را دارد




با شروع تحریم های بین المللی برخی قطعات و آپشن‌ها به دلیل وارداتی بودن و کمبود مواد اولیه از خودروهای صفر کیلومتر داخلی حذف شدند که یکی از آن ها سنسور دنده عقب بود. شرکت صنایع تولیدی کروز به عنوان شرکتی پیشتاز در داخلی سازی قطعات خودرو، بومی سازی آن را با همت و دانش مهندسان داخلی از یک سال و نیم گذشته آغاز کرد که در آینده نزدیک با توسعه خطوط تولید خود، برنامه تولید سالانه 750هزار حسگر دنده عقب را دارد.

به گزارش مردم سالاری آنلاین،حسگر دنده عقب با وجود اینکه قطعه بسیار کوچک و ظریفی است، خودروسازان با شروع تحریم ها و عدم وجود نمونه داخلی آن مجبور به حذف از محصولات داخلی شدند. شرکت صنایع تولیدی کروز از یک سال و نیم گذشته پروژه بومی سازی حسگر دنده عقب را با مهندسی معکوس آغاز کرد، به مرور زمان آن را بهبود بخشید و اکنون موفق به تولید انبوه این محصول شده است.
فرید سالاریان قائم مقام تولید الکترونیک شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: یکی از اجزای سپر، حسگر موانع در هنگام دنده عقب است که یک سال و نیم بومی سازی آن به طول انجامید. نحوه ساخت و قرار گیری آن به دلیل وجود سپر در تشعشع آفتاب و مقاومت در برابر نفوذ رطوبت از اهمیت بالایی برخوردار است.
قائم مقام تولید الکترونیک کروز با اشاره به وجود روزانه سه شیفت تولید در کروز اظهار کرد: به دلیل اینکه مواد اولیه و بخشی از قطعات الکترونیکی از خارج از کشور تامین می شود، در بخش تولید حسگر دنده عقب دارای مشکلاتی هستیم و با این وجود در حال حاضر ماهانه 45 هزار حسگر تولید و با بهبود وضعیت، توانایی افزایش ظرفیت به ماهانه 62هزار حسگر را داریم.
سالاریان با اشاره به اینکه دو مدل سنسور دنده عقب آلتراسونیک (مافوق صوت) و الکترومغناطیسی برای خودروها موجود است، بیان کرد: به طور معمول در خودروها از سنسور دنده عقب آلتراسونیک استفاده می شود. اشیا بازتاب کننده ی صدا (صوت) می باشند و به همین دلیل استفاده از سنسور های مافوق صوت برای این کار بسیار مناسب است. این سنسور ها بر اساس انتشار فرکانس صوتی بالا و در مقابل دریافت بازتاب صدا کار می کنند. سنسور های آلتراسونیک (سنسور دنده عقب خودرو) به صورت کارخانه ای 2 یا 3 عدد روی سپر عقب خودرو نصب می شود و نوع آن در همه خودروهای داخلی خانواده سایپا و ایرانخودرو یکسان است.
تحریم های ظالمانه باعث فشارهای اقتصادی بر تولید کنندگان داخلی و همچنین سبب ایجاد فرصت هایی در صنعت کشور شده و این فرصت همان تعمیق تولید ساخت داخل است. امسال با افزایش روند داخلی سازی در سه شیفت بخش تولید الکترونیک 500 نفر اپراتور و تکنسین و یک گروه 20 نفره مهندسی و پشتیبانی مشغول به کار شده اند.


کد مطلب: 135196

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/135196/داخلی-سازی-محصول-جدید-کروز

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir