کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضربه شدید کرونا به گردشگری ترکیه

10 شهريور 1399 ساعت 13:35

جدیدترین گزارش اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد که صنعت گردشگری ترکیه تحت تاثیر کرونا، زیانی جدی را تجربه کرده است.


جدیدترین گزارش اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد که صنعت گردشگری ترکیه تحت تاثیر کرونا، زیانی جدی را تجربه کرده است.
به گزارش ایسنا، بر اساس براوردهای صورت گرفته، در سال ۲۰۲۰ و همزمان با شیوع ویروس کرونا، در سال جاری میلادی تعداد کل گردشگران وارد شده به این کشور حدودا پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده است که این عدد در قیاس با مدت مشابه سال گذشته کاهشی بیش از ۱۹ میلیون نفری را نشان می‌دهد.
در ماه آوریل سال جاری میلادی و همزمان با اوج گیری کرونا در ترکیه، کل تعداد گردشگران وارد شده به این کشور حدودا ۲۴ هزار نفر بوده که البته در ماه‌های بعدی جبران شده و در ماه جولای به ۹۳۳ هزار نفر رسیده است. در مقایسه میان آمار این ماه و ماه می سال ۲۰۱۹ که در آن بیش از شش میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر وارد ترکیه شده بودند، کاهشی ۸۶ درصدی به ثبت رسیده است.
براوردها نشان می‌دهد که در هفت ماهه ابتدایی سال جاری میلادی، آلمانی با ثبت ۶۲۰ هزار سفر، اصلی‌ترین گروه‌هایی بوده‌اند که به ترکیه سفر کرده‌اند و پس از آن بلغارستان با ۴۵۳ هزار نفر، گرجستان با ۳۴۸ هزار نفر، روسیه با ۳۳۳ هزار نفر و اوکراین با ۲۶۵ هزار نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.
بر اساس براوردهای صورت گرفته، ایرانی‌ها با انجام بیش از ۲۴۰ هزار سفر به ترکیه، در رتبه ششم کشورهای مبدا گردشگر خارجی برای ترکیه قرار گرفته‌اند. به این ترتیب این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی ۷۸ درصدی و در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸، کاهشی ۸۲ درصدی را نشان می‌دهد. البته با این وجود سهم ایران در سال ۲۰۲۰، از کل گردشگران خارجی ترکیه، حدودا ۴.۵ درصد بوده که که نسبت به سال قبل تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد.
ترکیه پیش بینی کرده که کل تعداد گردشگران خارجی این کشور تا پایان سال جاری میلادی به ۱۵ میلیون نفر و درآمد حاصل از آن به ۱۱ میلیارد دلار برسد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹، ۴۵ میلیون گردشگر از ترکیه بازدید کرده و درآمدی ۳۵ میلیارد دلاری را نصیب این کشور کرده بودند که به این ترتیب تحت تاثیر کرونا تعداد گردشگران خارجی در ترکیه ۶۷ درصد و درآمد حاصل از آن ۶۹ درصد کاهش خواهد یافت.


کد مطلب: 135543

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/135543/ضربه-شدید-کرونا-گردشگری-ترکیه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir