کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جلسه متقاضیان استیضاح زنگنه در دفتر قالیباف

28 شهريور 1399 ساعت 16:40

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس جزئیات جلسه متقاضیان استیضاح زنگنه وزیر نفت در دفتر قالیباف را تشریح کرد.


نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس جزئیات جلسه متقاضیان استیضاح زنگنه وزیر نفت در دفتر قالیباف را تشریح کرد.
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در تشریح روند طرح استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت در مجلس، اظهار داشت: هفته گذشته متقاضیان استیضاح وزیر نفت برای بررسی این موضوع جلسه‌ای در دفتر آقای قالیباف رئیس مجلس برگزار کردند.
وی با بیان اینکه وزیر نفت نیز در این جلسه حضور داشت، افزود: در این جلسه متقاضیان استیضاح سوالات و محورهای استیضاح را مطرح کردند و وزیر توضیحاتی را پیرامون موضوعات استیضاح مطرح کرد.
ابوترابی با بیان اینکه پس از استماع توضیحات زنگنه متقاضیان اعلام کردند که از توضیحات وی قانع نشده‌اند و استیضاح پابرجاست، ادامه داد: بنابراین نمایندگان بر ادامه پیگیری استیضاح تاکید کردند و امضا‌های خود را پس نگرفتند و همچنین خواستار مطرح شدن  این طرح در کمیسیون انرژی و جلسه علنی مجلس هستند.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس در تشریح محورهای استیضاح وزیر نفت، بیان داشت: ضعف در دیپلماسی انرژی، عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای پیشبرد طرح‌های نفتی، عدم توسعه صنایع پایین دستی نفت، عدم بکارگیری شیوه‌های مقابله با تحریم، نحوه مدیریت و نداشتن کارآیی لازم و ناتوانی در حل مشکلات، سقوط جایگاه ایران در حوزه نفت دنیا از دوم به جایگاه پنجم، نداشتن استاندارد توسعه ظرفیت پالایشگاه و پتروپالایشگاه، اعتقاد خاص به خام‌فروشی، حذف کارت سوخت و بازگشت مجدد آن با هزینه کلان و همچنین تأخیر در  توسعه پارس جنوبی از جمله محورهای استیضاح وزیر نفت است.
به گزارش تسنیم، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم، همچنین از طرح شکایت بیش از 200 تن از نمایندگان از بیژن زنگنه وزیر نفت با موضوعیت ترک فعل وزیر خبر داده بود.


کد مطلب: 136621

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/136621/جلسه-متقاضیان-استیضاح-زنگنه-دفتر-قالیباف

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir