کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دوری از فرهنگ مدیریت جهادی مشکل کشور است

5 مهر 1399 ساعت 12:57

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس گفت: بزرگ ترین مشکل کشور دوری از فرهنگ مدیریت جهادی است.


رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس گفت: بزرگ ترین مشکل کشور دوری از فرهنگ مدیریت جهادی است.
ابراهیم عزیزی شنبه ۵ مهر در جمع مردم روستاهای شوراب و احمدآباد شهرستان شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: نام دفاع مقدس برگرفته از عنصر ایمان و معنویت بود و این تقدس به این دلیل بود که ما برای دفاع از آرمان‌های نبوی، علوی و فاطمی در صحنه حاضر شدیم.
به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، عزیزی افزود: جنگ فی نفسه رویداد خوبی نیست اما وقتی تبدیل به فرهنگ اعتقادی شده و در راستای دفاع از آرمان، مکتب و اصول باشد، تقدس پیدا می کند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، دفاع مقدس را برگرفته از مکتب ایثار و مردانگی و شجاعت دانست و افزود: دفاع مقدس مکتب همه خوبی‌ها و مردانگی‌ها است و انصافا خاک جبهه قطعه‌ای از بهشت بود.
او حرکت در جهت خدمت به مردم را ادامه راه دفاع مقدس دانست و گفت: امروز هم از خودگذشتگی، خدمت، تلاش و حل مشکل مردم  ادامه فرهنگ دفاع مقدس است و در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی همان باور دفاع مقدس باید حاکم شود.
این نماینده مجلس افزود: روزگاری برای ۱۰۰متر سیم خاردار نیازمند این و آن بودیم اما فرهنگ دفاع مقدس و روحیه جهادی ما را تبدیل به بزرگ ترین کشور از نظر تجهیزات کرد؛ روحیه ای که اگر امروز نیز در اقتصاد حاکم بود، شاهد بسیاری از مشکلات نبودیم.
عزیزی با بیان اینکه مردم دیدند که اگر بخواهیم کار کنیم، می توانیم، بیان کرد: امروز حل مشکلات مردم و خدمت به آنان که بدون چشمداشت ۸سال شجاعانه صبوری کردند، جهادی مقدس و وظیفه ای سنگین تر از دفاع مقدس است.
او همچنین گفت: توصیه ما این است که مدیران برای خدمت به مردم، از فرهنگ دفاع مقدس درس بگیرند، زیرا اگر همان روحیه که بر دفاع مقدس حاکم بود امروز بر عرصه‌های مدیریتی حاکم بود، دست به گریبان مشکلات نبودیم.
نماینده شیراز و زرقان افزود: در دفاع مقدس ما هیچ وقت به دشمن اعتماد نکردیم اما امروز به دشمن اعتماد می‌کنند غافل از اینکه این نگاه نمی‌تواند ایران اسلامی را به جلو ببرد.
عزیزی با بیان اینکه امروز بزرگ ترین مشکل کشور دوری از فرهنگ مدیریت جهادی است، خاطرنشان کرد: دلدادگی به مکتب غرب و وابستگی به بیگانگان مشکلی را حل نمی‌کند.
او با بیان اینکه کشور همیشه نیازمند فرهنگ جهادی دفاع مقدس است، ادامه داد: مشکل مردم با بروکراسی‌های اداری و کاغذی و پیچیده حل نمی‌شود بلکه با همت و اراده حل می‌شود که از صدها کاغذ و صورت جلسه بهتر است.
این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات منطقه شوراب همچون فقدان راه مناسب، آب بهداشتی، بهداری، اورژانس، گاز،  شرکت تعاونی، گلزار شهدا و ... گفت: این‌ها وظایف حاکمیتی است و حتما باید حل و فصل شود اما نیازمند تغییر نگاه‌ها نیز هستیم.
عزیزی با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: در این دیدار ما ۲هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات استان بودجه گرفتیم اما به راستی این مقدار بودجه در گستره استان پهناور فارس ناچیز است، چراکه فقط یک پروژه آزادراه شیراز- اصفهان ۱۶۰۰میلیارد تومان بودجه می خواهد، این یعنی اینکه باید نگاهمان را به پیشرفت کشور عوض کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس حل مشکلات را نیازمند همت همگانی دانست و تاکید کرد: بخش اعظمی از مشکلات با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی که تولید درآمد نیز برای آنان کند، قابل حل است وگرنه با بودجه دولت تنها چند پروژه را می توان جلو برد لذا نیاز است سرمایه‌های سرگردان را به منطقه بیاوریم.


کد مطلب: 137075

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/137075/دوری-فرهنگ-مدیریت-جهادی-مشکل-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir