کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح کافه ای با حضور سگها در عربستان

9 مهر 1399 ساعت 1:45

صاحبان سگ در عربستان سعودی می‌توانند بالاخره همراه حیوان خانگی خود به کافه بروند و از نوشیدن یک فنجان قهوه لذت ببرند.


صاحبان سگ در عربستان سعودی می‌توانند بالاخره همراه حیوان خانگی خود به کافه بروند و از نوشیدن یک فنجان قهوه لذت ببرند.
به گزارش یورونیوز؛ این نخستین بار است که در کشور محافظه‌کار عربستان چنین اجازه‌ای برای حمل سگ که در دین اسلام به عنوان حیوانی ناپاک شناخته می‌شود، داده شده است. در عربستان برخلاف گربه‌ها، سگ‌ها حتی حق حضور در اماکن عمومی را نیز ندارند.
حالا افتتاح یک کافه در شهر ساحلی خوبر در عربستان سعودی به دوستاران حیوانات این اجازه را می‌دهد که همراه سگ خود به کافه بیایند و کسی هم بابت این موضوع آنها را مجازات نخواهد کرد.
پلیس مذهبی عربستان همواره پیاده‌روی با حیوانات خانگی را در این کشور ممنوع می‌دانست و به شهروندان سعودی اجازه نمی‌داد همراه حیوان خانگی خود در اماکن عمومی ظاهر شوند.
اعمال این ممنوعیت با مخالفت‌ها و اعتراض‌های فراوانی در جامعه عربستان رو به رو شده بود.
دالال احمد، مالک کویتی این کافه می‌گوید در سفر پیشین خود به عربستان سعودی ایده ساخت چنین کافه‌ای به ذهنش رسیده است.
احمد به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «من همراه با سگم به عربستان آمدم اما اجازه نداشتم با او در ساحل قدم بزنم. بسیار از این موضوع ناراحت شدم و تصمیم گرفتم با افتتاح یک کافی شاپ چنین مکانی را برای کسانی که سگ دارند فراهم سازم و به آنها کمک کنم تا بتوانند همراه حیوان خانگی خود به مکانی عمومی بیایند.»
حالا کافه خانم احمد مشتریان زیادی دارد و مردان و زنان از نقاط مختلف با حیوان خانگی خود به این کافه می‌آیند و از نوشیدنی خود لذت می‌برند. همچنین در این کافه بخشی به عنوان خدمات نظافتی برای سگ‌ها از جمله شستشو و یا خشک کردن حیوان با سشوار ارائه داده می‌شود.
جوهارا یک شهروند سعودی از ایده تشکیل این کافه استقبال می‌کند و می‌گوید: «من از راه‌اندازی چنین مکانی واقعا خوشحال هستم چرا که سگ‌های ما می‌توانند به اینجا بیایند و با سگ‌های دیگر ملاقات کنند. ما کمبود چنین مکانی را حس می‌کردیم.»


کد مطلب: 137297

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/137297/افتتاح-کافه-حضور-سگها-عربستان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir