کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید وزبر خارجه آلمان بر حفظ برجام

9 مهر 1399 ساعت 10:04

وزیر امور خارجه آلمان در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از پایان یافتن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران، بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای تاکید کرد.


وزیر امور خارجه آلمان در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از پایان یافتن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران، بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای تاکید کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان که در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل به طور ویدیویی سخنرانی می کرد،  گفت: ما می توانیم به تخطی از معاهده های کنترل تسلیحاتی ادامه دهیم و بنابراین اعتمادی را که طی دهه ها بنا شده است،  از بین ببریم یا اینکه  می توان خلع سلاح هسته ای و عدم اشاعه هسته ای را در دستورکار بین المللی قرار دهیم،  همان طور که در چند ماه گذشته با چشم اندازی به کنفرانس بعدی درباره بررسی اجرایی شدن معاهده در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته ای این کار را کرده ایم. پایبندی اروپا به توافق هسته ای انجام شده با ایران بخشی از این موضوع است. 
ماس با گفتن این که شورای اتحادیه اروپا به خاطر امنیت منطقه بر اهمیت توافق هسته ای ایران تاکید می کند،  مدعی شد به دلیل  این که  «ایران به تهدید اسرائیل و ثبات زدایی منطقه از لبنان تا سوریه و تا یمن ادامه می دهد» نگران لغو تحریم تسلیحاتی ایران است که امروز برقرار می باشد. 
در حالی که مقامات کشورمان همواره تاکید داشته و دارند که سلاح هسته ای در دکترین دفاعی ایران جایی نداشته و نخواهد داشت، وزیر امور خارجه آلمان در عین حال مدعی شد که تخطی از توافق هسته ای به جای رفتن به سمت تحریم تامین تسلیحات منجر به  «گام برداشتن ایران به سمت تولید یک بمب هسته ای شود». 
او در این باره گفت: به همین دلیل است که ما امضا کنندگان برجام حامی رعایت کامل این توافق هستیم و از ایران می خواهیم به آن پایبند باشد. 
بر اساس این گزارش،  اظهارات ماس در پی این مطرح می شود که تلاش دولت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه مربوط به تحریم تسلیحاتی ایران که در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ تاریخ آن به پایان می رسد،  با شکست مواجه شد. 


کد مطلب: 137307

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/137307/تاکید-وزبر-خارجه-آلمان-حفظ-برجام

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir