کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش ۷۰درصدی ثبت‌نام در مراکز پیش‌دبستانی

29 مهر 1399 ساعت 9:23

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با کاهش حدود ۷۰ درصدی آمار ثبت نام در این دوره نسبت به سال گذشته رو به رو شده ایم اظهار کرد: مراکز از این حیث دچار چالش جدی شده اند.


مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با کاهش حدود ۷۰ درصدی آمار ثبت نام در این دوره نسبت به سال گذشته رو به رو شده ایم اظهار کرد: مراکز از این حیث دچار چالش جدی شده اند و مشکلات موسسان پیش دبستانی بیشتر از مدارس غیردولتی بوده است تا جایی که گزارش تعطیلی برخی مراکز پیش دبستانی به دست ما رسید.
سعید صالح در گفت وگو با ایسنا، درباره نحوه فعالیت مراکز پیش دبستانی در سطح کشور توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: فعالیت مراکز پیش دبستانی غیردولتی به تناسب شرایط اعلامی ستاد ملی کرونا به روال گذشته است و مراکز از هر دو روش آموزش حضوری و غیرحضوری استفاده می کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه دوره پیش دبستانی یک دوره رسمی غیرالزامی اما مورد تایید و تاکید وزارت آموزش و پرورش است، طبیعی بود که به واسطه شیوع کرونا با کاهش ثبت نام ها مواجه شویم.
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با کاهش حدود ۷۰ درصدی آمار ثبت نام در این دوره نسبت به سال گذشته رو به رو شده ایم اظهار کرد: مردم نگران سلامتی فرزندان خود هستند. سن و سال نوآموزان کم است و رعایت همه نکات بهداشتی برایشان مشکل است اما وزارت آموزش و پرورش با کمک موسسان مدارس و مراکز و پیش دبستانی ها تلاش کردند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهترین شرایط را فراهم کنند.
صالح در پاسخ به اینکه چه تعداد از مراکز پیش دبستانی دولتی و چه تعداد غیردولتی هستند؟ گفت: تقریبا تمام مراکز پیش دبستانی غیردولتی اند؛ مگر مناطق دوزبانه و بسیار محروم. طبق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، دوره پیش دبستانی به صورت غیردولتی اداره می شود ولی دولت از پیش دبستانی ها در مناطق دوزبانه و با محرومیت بالا حمایت مالی می کند تا نرخ پوشش در این مناطق به جهت اهمیتی که دارد کامل شود.
وی ادامه داد: ماجرای مقطع پیش دبستانی با دوره های دیگر که محتوای رسمی و امتحان پایانی دارند متفاوت است و چون الزام آور نیست، انعطاف بیشتری دارد.
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی مراکز پیش دبستانی در هفته های اخیر در شهرهایی مانند تهران به علت وضع محدودیت های کرونایی؛ درباره روند دریافت شهریه این مراکز گفت: شهریه مراکز پیش دبستانی به صورت سالانه اعلام می شود، برخی خانواده ها قرارداد سالانه با مرکز منعقد می کنند و برخی دیگر شهریه را طی مقاطع مختلف با هماهنگی طرفین پرداخت و به نوعی قسط بندی می کنند.
صالح افزود: مراکز از  این حیث دچار چالش جدی شده اند و مشکلات موسسان پیش دبستانی بیشتر از مدارس غیردولتی بوده است. تا جایی که گزارش تعطیلی برخی مراکز پیش دبستانی به دست ما رسید.
وی توصیه ای نیز به خانواده ها داشت و اظهار کرد: بنده متخصص امر تعلیم و تربیت نیستم، ولی توصیه ام به عنوان یک کارشناس حوزه آموزش این است که با توجه به اینکه مهمترین نقش پیش دبستانی ها برای نوآموزان، آموزش تعاملی و توسعه تعامل نوآموزان با محیط پیرامون است خانواده ها در کنار آموزش های مجازی، در منزل نیز منابع آموزشی این دوره که از آموزش و پرورش مجوز می گیرند و شمار آنها کم نیست را تهیه و با فرزندان خود تمرین کنند.


کد مطلب: 138379

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/138379/کاهش-۷۰درصدی-ثبت-نام-مراکز-پیش-دبستانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir