کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هدف شورا حفظ میراث فرهنگی اراک است

11 آبان 1399 ساعت 13:50

ایرج رضایی: حفظ بناها و خانه های تاریخی از اولویت ها و اهداف شورای شهر اراک است.


ایرج رضایی: حفظ بناها و خانه های تاریخی از اولویت ها و اهداف شورای شهر اراک است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه پارلمان شهری اراک در جلسه بررسی حفظ و احیای «خانه تاریخی محسنی» ضمن بیان مطلب فوق، گفت: خانه تاریخی محسنی دارای مشکلات حقوقی است که به همین واسطه مشخص کردن میزان سهم هر یک از مالکین را با چالش های مختلفی رو به رو کرده لذا پیشنهاد بنده این است که کارگروهی تخصصی با حضور نمایندگان ادارات آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، شهرداری اراک و خانواده محترم محسنی تشکیل شود تا تمام امور مربوط به حفظ و احیای خانه محسنی، مورد سنجش قرار گیرد.
رضایی ادامه داد: هدف تمام عوامل ذیربط، حفاظت از خانه تاریخی محسنی است تا این ملک با ارزش حفظ شود و دیگر مهم نیست مالکیت در اختیار چه سازمان یا اداره ای باشد اما به هر حال برای آنکه حقوق ذاتی ورثه مرحوم محسنی ضایع نشود از خانواده محترم محسنی تقاضا دارم تا در کارگروه مذکور با در اختیار گرفتن یک وکیل؛ برای پیگیری امور مربوطه حضور یابند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با مطرح کردن این سوال که چرا اداره آموزش و پرورش سهم خود از خانه محسنی را با املاک دیگر برای ساخت ده ها مدرسه نوساز تهاتر نمی کند؟، اظهار کرد: اگر هدف اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی واقعا آموزش است، بهتر می باشد تا هزینه ای که می خواهد صرف خانه محسنی کند به ساخت مدارس نوساز اختصاص دهد و در سوی دیگر اگر تمایلی به این کار ندارد می بایست به اندازه سهم و مالکیت خود در خانه محسنی برای بازسازی و احیای این خانه با ارزش هزینه نماید.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک، حفظ خانه های تاریخی را از اولویت های مدیریت شهری در امور فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: شورای شهر برای حفاظت صحیح از محدوده تاریخی اراک، قصد دارد پل خیبر در خیابان محسنی را جمع آوری کند تا شرایط برای ثبت جهانی بازار سرپوشیده فراهم آید. از طرفی باید این نکته را مد نظر داشت که یکی دیگر از اهداف مدیریت شهری ایجاد تمرکز زدایی در مرکز شهر می باشد که این هدف تا حدود زیادی با پیاده راه سازی محقق می گردد.
رضایی در پایان گفت: باتوجه به اینکه هدف پارلمان شهری تمرکز زدایی از مرکز شهر اراک است؛ اینکه آموزش و پرورش قصد دارد خانه محسنی را برای ساخت یک مدرسه بازسازی نماید، قابل قبول نیست زیرا امور فرهنگی بسیاری با اولویت های امروز شهر برای بازسازی خانه محسنی وجود دارد.


کد مطلب: 139029

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/139029/هدف-شورا-حفظ-میراث-فرهنگی-اراک

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir