کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ونزوئلا ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد

8 آذر 1399 ساعت 10:20

وزارت امور خارجه ونزوئلا طی بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن ترور «شهید محسن فخری زاده» دانشمند برجسته ایرانی، خواستار پایبندی همه کشورها به حقوق بین الملل و امنیت و صلح جهانی شد.


وزارت امور خارجه ونزوئلا طی بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن ترور «شهید محسن فخری زاده» دانشمند برجسته ایرانی، خواستار پایبندی همه کشورها به حقوق بین الملل و امنیت و صلح جهانی شد.
به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای وزارت خارجه ونزوئلا، این کشور امروز طی بیانیه‌ای، ترور «شهید محسن فخری زاده»، دانشمند برجسته ایرانی و رییس سازمان پژوهش و نوآوری های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد.  
کاراکاس صمیمانه ترین همدردی خود را به مردم و دولت ایران در برابر چنین اقدام ناجوانمردانه ای ابراز داشته و «خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در صفحه کاربری خود در توئیتر، به ملت ایران فقدان این شخصیت والای علمی را تسلیت گفت.
دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا با انتقاد شدیداللحن از تمام اقدامات تروریستی در هر نقطه جهان، اعلام کرد: وحشیگری و ترور را نمی‌توان بر روابط بین المللی تحمیل کرد.
این کشور آمریکای لاتین همچنین در این بیانیه از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواست به هر وسیله ممکن، به منشور تاسیس خود، اصول حقوق بین الملل، امنیت و صلح جهانی احترام بگذارند.  
امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شهید محسن فخری‌زاده را از پیشگامان حرکت علمی کشور برای تامین تجهیزات مورد نیاز در مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: مجموعه تحت مدیریت شهید فخری‌زاده جزو اولین مراکزی بود که کیت تشخیص کرونا را با مسئولیت ایشان تولید کرد. شهید فخری زاده در حوزه واکسن نیز قدم های بلندی را برداشتند. مجموعه تحت مدیریت ایشان فاز یک آزمایشات انسانی را در حوزه واکسن کرونا پیش رفتند و کارهای بزرگی برای مردم عزیزمان انجام دادند.
بعد از ظهر دیروز (جمعه)، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و ایشان را به شهادت رساندند.


کد مطلب: 140532

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/140532/ونزوئلا-ترور-شهید-فخری-زاده-محکوم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir