کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خوابگاه‌های دانشجویی که مانند هتل‌ است

15 آذر 1399 ساعت 12:00

استفاده از خوابگاه‌هایی که از امکانات خوبی برخوردار هستند، می‌تواند آرامش روانی بیشتری برای دانشجویان فراهم کند. به همین جهت در دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته دنیا، خوابگاه‌ها از امکانات خوبی برخوردار هستند.


استفاده از خوابگاه‌هایی که از امکانات خوبی برخوردار هستند، می‌تواند آرامش روانی بیشتری برای دانشجویان فراهم کند. به همین جهت در دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته دنیا، خوابگاه‌ها از امکانات خوبی برخوردار هستند.
به گزارش ایسنا، دوران دانشجویی بخشی از زندگی افراد را تشکیل می‌دهد و می‌توان گفت اگر زندگی را به یک کیک تشبیه کنیم، زندگی دانشجویی برشی از این کیک است.
به این ترتیب دانشجو باید این دوران را با خیالی راحت و با امکاناتی خوب سپری کند.
دانشجو در دوران دانشجویی خود فشارهای زیادی را متحمل می‌شود. او دو دوران امتحانات خود بی‌خوابی می‌کشد و به این دلیل گاهی اوقات ممکن است در یک درس نمره مناسب کسب نکند؛ به این ترتیب داشتن یک محل اقامت مناسب حق دانشجو است.
هنگامی‌که نام خوابگاه به زبان می‌آید، اغلب ما یاد خوابگاه‌های نامنظم، شلوغ و بی امکانات فیلم‌ها می‌افتیم. ولی در دنیا خوابگاه‌هایی هم وجود دارند که بعضا امکاناتی مانند هتل‌های لاکچری دارند.
البته باید از قیمت بالای چنین مراکز اقامت دانشجویی هم غافل نشد.
در این گزارش به معرفی برخی از لوکس‌ترین خوابگاه‌های دانشجویی دنیا می‌پردازیم.
دانشگاه آریزونا
آن دسته از دانشجویان دانشگاه آریزونا که تصمیم می‌گیرند از محل اقامت محوطه دانشگاه خارج شوند، می‌توانند از یک خوابگاه ۱۱ هزار فوت مربعی با امکانات ویژه استفاده کنند.
علاوه بر اتاق‌های بزرگ که کاملا مبله هستند، این خوابگاه دارای یک استخر در پشت‌بام است. یک زمین والیبال ساحلی، با تلویزون ۲۲ فوتی هم در فضای باز خوابگاه وجود دارد.



دانشگاه فلوریدای شمالی
زندگی در ساختمان ۵ طبقه‌ای خوابگاه این دانشگاه رویای هر دانشجویی است. این خوابگاه در مجموع خانه هزار دانشجو است.
اتاق‌های خوابگاه به صورت یک نفره، دو نفره و اتاق خصوصی ارائه می‌شود.در این خوابگاه کتابخانه ۲۴ ساعته، سالن غذاخوری و سالن بازی وجود دارد.

دانشگاه هوستون
برای دانشجویان دانشگاه هوستون، زندگی در خوابگاه مظهر تجمل است. بیرون از فضای زندگی دانشجویان، یک اتاق تئاتر،دو تراس،‌یک حیاط اختصاصی و اتاق لباسشویی رایگان وجود دارد.

دانشگاه سین‌سیناتی
با نگاه اول به ساختمان این خوابگاه اینگونه استنباط می‌شود که این ساختمان یکی از آسمان‌خراش‌های نیویورک است.
این خوابگاه محل اقامت ۴۵۶ دانشجو این دانشگاه است و در سال ۲۰۱۳ میلادی بازسازی شده است.
طراحی این ساختمان به نحوی است که دوستدار محیط زیست بوده و از پنل شیشه‌ای در ساخت آن بکار کرفته شده است. داخل ساختمان نیز به صورتی مجلل طراحی شده است.
 

دانشگاه ایالتی اورگن
اتاق‌ خواب دانشجویان خوابگاه این دانشگاه که در خارج از محوطه دانشگاه است، به صورت خصوصی با سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است.
یک استودیو یوگا، یک قهوه‌خانه رایگان و استخر تفریحی از امکانات این محل اقامتی است.
یک شبیه‌سازی بازی گلف هم با هدف تخلیه استرس برای دانشجویان وجود دارد.
دانشگا سانتاکلارا
دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه‌هایی با تهویه مطبوع، حمام اختصاصی و سالن‌های بزرگ و آشپزخانه شخصی زندگی می‌کنند.
معماری این ساختمان‌ها نیز زیبایی آنها را قابل توجه کرده است.


کد مطلب: 140926

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/140926/خوابگاه-های-دانشجویی-مانند-هتل

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir