کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین آشپزخانه رباتیک جهان ساخته شد

17 آذر 1399 ساعت 14:29

اولین آشپزخانه رباتیک جهان دارای یک ربات با دو بازوی رباتیک است که از دست و حرکات انسان تقلید می‌کند و هم قادر به آشپزی است و هم می‌تواند آشپزخانه را بعد از پخت غذا تمیز کند.


اولین آشپزخانه رباتیک جهان دارای یک ربات با دو بازوی رباتیک است که از دست و حرکات انسان تقلید می‌کند و هم قادر به آشپزی است و هم می‌تواند آشپزخانه را بعد از پخت غذا تمیز کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، همه ما گاهی در مواقع تنهایی آرزو کرده‌ایم که ای کاش کسی یا رباتی بود تا برایمان آشپزی کند و پس از آن آشپزخانه را نظافت کند. در حالی که بسیاری از ما در این مواقع سفارش غذا از بیرون و تحویل درب منزل را انتخاب می‌کنیم، این آرزوی دیرین ما ممکن است به لطف شرکت "مولی رباتیک"(Moley Robotics) به واقعیت تبدیل شود.
این شرکت انگلیسی ادعا کرده است که اولین آشپزخانه رباتیک جهان را با یک ربات ماهر و یکپارچه در یک آشپزخانه لوکس تولید کرده است که غذاها را تنها با لمس یک دکمه می‌پزد و آماده می‌کند. این آشپزخانه دارای دو بازوی رباتیک است که می‌تواند به شکلی واقعی و طبیعی از حرکات دست انسان هنگام تهیه غذا تقلید کند.
این شرکت در بیانیه مطبوعاتی در مورد این محصول جدید نوشته است: این بدان معنی است که این آشپزخانه رباتیک درست مانند یک آشپز انسان می‌تواند مواد موجود در یخچال هوشمند را ارزیابی کند و مواد لازم را بیرون بیاورد، سپس دمای اجاق گاز را تنظیم کند، ظروف را از ظرفشویی بردارد و غذای آماده شده را در بشقاب سرو کند. این ربات حتی خودش آشپزخانه را تمیز می‌کند.
شرکت سازنده می‌گوید دستیابی به چنین آشپزخانه رباتیک پیشرفته‌ای کار ساده‌ای نبود و برای تحقق آن، کار گروهی متشکل از ۱۰۰ مهندس، طراح محصول و طراح داخلی لوکس و سه سرآشپز که برنده جایزه شده‌اند، انجام شد.
"مولی رباتیک" ادعا می‌کند که رفتار این سیستم مانند یک ماشین نیست، بلکه مهارت‌های انسانی را در خود دارد و به تصویر می‌کشد.
این آشپزخانه رباتیک برای انجام وظایف خود از ترکیبی از حسگرها و دوربین‌ها استفاده می‌کند و حتی از یک سیستم بصری بهره می‌برد که می‌تواند زباله و غذای ریخته شده از ظروف را تشخیص داده و قبل و بعد از پخت و پز، آن را تمیز کند.
در حال حاضر این سیستم می‌تواند ۳۰ غذای تعریف شده توسط سرآشپزهای برجسته جهان را تولید کند، اما غذاهای جدید همواره به آن اضافه خواهند شد. این شرکت قصد دارد به زودی یک منوی دیجیتالی با بیش از ۵۰۰۰ انتخاب داشته باشد.
این شرکت همچنین موفق به توسعه یک ابزار نرم افزار "تهیه از دستورالعمل" نوآورانه شده است که به کاربران اجازه می‌دهد دستور العمل‌ غذاهای مورد علاقه خود را برای ربات برنامه‌ریزی کنند.


کد مطلب: 141066

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/141066/اولین-آشپزخانه-رباتیک-جهان-ساخته

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir