کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا از موجودیت دانشگاه آزاد دفاع نمی‌شود؟

23 آذر 1399 ساعت 13:28

یک عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات کارکنان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد بیان کرد: چرا کسی به این جامعه عظیم دانشگاهی توجه نمی کند؟


یک عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات کارکنان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد بیان کرد: چرا کسی به این جامعه عظیم دانشگاهی توجه نمی کند؟
به گزارش ایسنا، مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس ضمن محکوم کردن شعرخوانی سخیف اردوغان اظهار کرد: امروز می خواهم منعکس کننده دردهای قشر مظلوم اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی باشم، دانشگاهی با ۳۰ هزار عضو هیات علمی تمام وقت، ۳۵ هزار کارمند و ۲۵ هزار هیات علمی پاره وقت و حق التدریس که روی هم رفته ۹۰ هزار نفر و حدود ۲۷۰ هزار خانوار هستند که از دانشگاه آزاد ارتزاق می کنند، در این مجلس داد همه گروه ها زده شده از جمله نهضتی ها، حق التدریسی ها و دیگران، اما هیچکس نبود از حق دانشگاه آزاد اسلامی دفاع کند. 
وی افزود: همکاران یا خودشان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند یا یکی از افراد نزدیک آنها. الحق و الانصاف کدام یک از شما از موجودیت دانشگاه آزاد دفاع کرده اید؟ چرا کسی به این جامعه عظیم دانشگاهی توجه نمی کند؟ متوسط حقوق اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه آزاد نصف دانشگاه دولتی است، در صورتی که سطح علمی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد نه تنها کمتر از دانشگاه دولتی نبوده، بلکه در حد آنها و شاید بیشتر هم باشد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: از طرفی میزان دریافت حقوق و مزایای آن ها به اندازه ای رسیده که شاید در حد یک کارگر مناطق نفتی هم نباشد، بودجه سالانه دانشگاه آزاد میان ۲۲۰۰ الی ۲۴۰۰ میلیارد تومان است، که به همین اندازه از بنیاد شهید طلبکار است، چرا ورود نکرده و از حق دانشگاه دفاع نمی کنید؟ ۳ درصد حق بیمه بیکاری از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد از حقوق اعضای هیات علم و کارمندانش کسر شده است، اما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است، به همین دلیل این افراد تابع قانون کار هم نیستند. 


کد مطلب: 141379

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/141379/چرا-موجودیت-دانشگاه-آزاد-دفاع-نمی-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir