کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقوع پیک چهارم کرونا درصورت عادی انگاری

24 آذر 1399 ساعت 9:12

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هرگونه عادی انگاری شرایط و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشتی را  منجر به وقوع پیک‌های بعدی بیماری در زمستان عنوان کرد.


رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هرگونه عادی انگاری شرایط و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشتی را  منجر به وقوع پیک‌های بعدی بیماری در زمستان عنوان کرد و گفت: تجربه ثابت کرده که هر بار به دنبال عادی انگاری شرایط و عدم رعایت‌ها، پیک‌های شدید بیماری رخ داده و هر پیک نسبت به پیک قبلی بیماری شدیدتر بوده است.
دکتر پیام طبرسی در گفت و گو با ایسنا، ضمن هشدار نسبت به تبعات عادی انگاری شرایط، اظهار کرد: اگرچه به دنبال اعمال پروتکل‌ها و محدودیت‌های جدی آمار ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها تا حدودی کاهش یافته است، ولی متاسفانه بیماری همچنان در جامعه به صورت فعال در حال چرخش است و عادی انگاری شرایط و غفلت مجدد تبعات جدی به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اعلام وضعیت قرمز کرونایی در استان‌های شمالی کشور، تاکید کرد: مطمئنا تهران نیز متاثر از این شرایط خواهد بود، ضمن اینکه اگر محدودیتهای جاده‌ای لغو می‌شد، تهران همچنان در وضعیت قرمز باقی می‌ماند.
این متخصص عفونی با تاکید بر اینکه وضعیت کشور و به تبع آن استان تهران پایدار  نیست، عنوان کرد: بنابراین رعایت اصول بهداشتی و پروتکل ها از سوی مردم و تمدید محدودیت ها از سوی مسوولان باید همچنان ادامه داشته باشد.
طبرسی در این رابطه به دورهمی‌های خانگی به عنوان عامل بالقوه شیوع بیماری اشاره کرد و گفت: همچنان درصد بالایی از مبتلایان به دنبال برگزاری دورهمی های کوچک خانگی مبتلا می‌شوند، بنابراین توصیه اکید پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانگی و خانوادگی است، چرا که بیماری همچنان به صورت فعال در جامعه وجود دارد و به خصوص در مراسم‌هایی همچون شب یلدا که سالمندان نیز حضور دارند، خطر دوچندان می‌شود؛ چراکه همچنان درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در سالمندان بالاست و توصیه می‌شود که این برنامه‌ها و سنت ها امسال به صورت مجازی برگزار شود.
این استاد دانشگاه هرگونه عادی انگاری شرایط و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشتی را  منجر به وقوع پیک های بعدی بیماری در زمستان خواند و گفت: تجربه ثابت کرده که هر بار به دنبال عادی انگاری شرایط و عدم رعایت‌ها، پیک‌های شدید بیماری  رخ داده و هر پیک نسبت به پیک قبلی بیماری شدیدتر بوده است.
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ضمن هشدار نسبت به وقوع پیک چهارم بیماری کووید ۱۹ در صورت بی‌توجهی به اصول بهداشتی و عادی انگاری شرایط، اظهار کرد: امیدواریم که این اتفاق رخ ندهد؛ چراکه دیگر تاب و توانی در بیمارستان‌ها و کادر درمان باقی نمانده و در صورت رخداد پیک بعدی، وضعیت بسیار بغرنج خواهد بود.
وی با تاکید بر ضرورت ادامه رعایت پروتکل‌ها و محدودیت ها از سوی مردم و مسوولان، عنوان کرد: این در حالیست که متاسفانه با برداشتن هر محدودیت، مردم مجددا به پاساژ و بازار هجوم می‌برند و یا می‌بینید که پیست‌های اسکی وضعیت بسیار بدی دارند، همچنین متاسفانه مردم در فضاهای کوچک رستوران‌ها بدون ماسک در کنار هم نشسته‌اند که بسیار خطرناک است. اگر رعایت نشود بیماری مجددا شعله ور خواهد شد و این بار کنترل آن بسیار دشوار خواهد بود.
طبرسی با بیان اینکه هر پیک شدید بیماری تا ۸ هفته طول می‌کشد، تاکید کرد: محدودیت‌ها و پروتکل‌ها باید به صورت تدریجی برداشته شود و برخی از محدودیت‌ها نباید تا پایان اپیدمی برداشته شود؛ به عنوان نمونه لغو محدودیت‌های تردد درون و برون شهری تبعات زیادی خواهد داشت و شاید یکی از بهترین محدودیت‌ها که به ثبات نسبی برخی استان‌ها منجر شد، همین محدودیت‌های بین استانی بود که نباید لغو شود.


کد مطلب: 141423

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/141423/وقوع-پیک-چهارم-کرونا-درصورت-عادی-انگاری

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir