کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکسن فایزر به زودی وارد کشور می‌شود

8 دی 1399 ساعت 11:15

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه و بشردوستانه ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونای فایزر اهدایی خیرین ایرانی خارج از کشور را وارد ایران می‌کند.


رئیس جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه و بشردوستانه ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونای فایزر اهدایی خیرین ایرانی خارج از کشور را وارد ایران می‌کند.
کریم همتی روز دوشنبه در گفت وگویی با ایرنا با اعلام این خبر افزود: این موسسه خیریه، ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونای فایزر را با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هلال احمر اهدا کرده است.
وی روز گذشته(یکشنبه) نیز در نشست خبری در خصوص خرید واکسن کرونا نیز گفته بود: تلاش ما این است از منابع معتبر یک میلیون واکسن کرونا وارد کشور کنیم و این واکسن ها از یکی از کشورهای شرق آسیا وارد خواهد شد اما قطعا مورد تایید سازمان غذا و دارو خواهد بود.
رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داده بود: شرایط نگهداری واکسن فایزر سخت است زیرا باید در دمای منفی ۷۰ درجه نگهداری شود و این کار را سخت می کند.
همتی اضافه کرده بود: نیاز کشور در حال حاضر حدود ۱۹ تا ۲۰ میلیون دوز واکسن است که از این تعداد، یک میلیون دوز را هلال احمر وارد می کند و تلاش ما این است که هر چه سریع تر تامین واکسن کرده اما به دلیل تحریم ها برای وارد کردن واکسن برخی مشکلات وجود دارد.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.
همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.


کد مطلب: 142222

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/142222/واکسن-فایزر-زودی-وارد-کشور-می-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir