کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید نماینده روسیه برای کاهش تنش در قبال ایران

20 دی 1399 ساعت 12:37

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین بر به کار بستن یک دیپلماسی عاقلانه و استادانه برای کاهش تنش در منطقه از جمله مسائل ایران تاکید کرد.


نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین بر به کار بستن یک دیپلماسی عاقلانه و استادانه برای کاهش تنش در منطقه از جمله مسائل ایران تاکید کرد.
به گزارش ایسنا،  میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش در واکنش به دیدگاه یک کاربر مبنی بر این که  «اگر تحریم هایی که دولت اوباما اعمال کرد منجر به انجام شدن توافق هسته ای شد،  دولت بایدن چگونه می تواند بدون چنین اهرم فشاری، محدودیت های بیشتری علیه ایران اعمال کند،  گفت: پاسخ ساده است: کاهش تنش در منطقه فقط از طریق دیپلماسی عاقلانه و استادانه ای حاصل می شود که باید جایگزین  «اهرم فشار اقتصادی» کاملا شکست خورده شود. 
اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال 2018 با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای از آن خارج شد. به موجب این توافق، ایران  در ازای رفع تحریم های اعمال شده بر آن،  فعالیت هسته ای اش را محدود کرد. 
دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا وعده داده است که در صورت  «بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای» به این توافق باز می گردد و خواهان مذاکره درباره برنامه موشکی و نقش ایران در منطقه در چارچوب مذاکرات برجامی(توافق هسته ای) است. 
این در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفته است ایران زمان زیادی را با اعضای توافق هسته ای صرف مذاکره بر سر این توافق کرده است و حاضر نیست مذاکره دوباره ای با آمریکا یا دیگر کشورهای عضو بر سر کلیت این توافق انجام دهد. 


کد مطلب: 142899

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/142899/تاکید-نماینده-روسیه-کاهش-تنش-قبال-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir