کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استیضاح وزرا را متوجه نقاط ضعف‌شان می‌کند

23 دی 1399 ساعت 14:00

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره طرح استیضاح وزیر اقتصاد باید ببینیم هیات رئیسه مجلس چه رویکردی در پیش می‌گیرد.


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره طرح استیضاح وزیر اقتصاد باید ببینیم هیات رئیسه مجلس چه رویکردی در پیش می‌گیرد. 
علی‌ اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص استیضاح وزیر اقتصاد اظهار کرد: من خودم طرح استیضاح وزیر اقتصاد را امضا نکرده‌ام؛ چرا که من معتقدم که در این ایام اگر قرار باشد با وزیری برخورد شود، اولویت با وزیر نفت است. در حال حاضر بروز مشکلاتی مانند کمبود گاز و مصرف مازوت، نمونه‌هایی از مدیریت نادرست وزارت نفت است .
وی افزود: البته من عملکرد وزارت اقتصاد را هم‌ عملکرد قابل دفاعی نمی‌بینم‌. وزارت اقتصاد در حوزه بورس، ارز، طلا و گمرک عملکرد ضعیفی داشته است. میلیون‌ها تن نهاده‌های دامی، مواد غذایی و بسیاری از اقلام دیگر در گمرک‌های ما در حال فاسد شدن هستند اما به دلیل ناهماهنگی بین اجزای وزارت اقتصاد، یعنی گمرک و بانک مرکزی، این اقلام ترخیص نمی‌شود و همان طور در گمرک‌ها می‌ماند و تاثیر منفی بر اقتصاد کشور می‌گذارد. 
این نماینده مجلس ادامه داد: در نتیجه این وضعیت، اقلام مصرفی مردم مانند گوشت و تخم مرغ گران می‌شود و حتی در حال حاضر می‌بینیم که روغن هم در بازار بسیار سخت یافت می‌شود. همه این‌ مشکلات از عملکرد ضعیف وزارت اقتصاد ناشی می‌شود، در حالیکه در وضعیت حال حاضر کشور، این وزارت باید خیلی جدی‌تر و دقیق‌تر به موضوعات وارد شود. 
عنابستانی عنوان کرد: من با نمایندگانی که طرح استیضاح وزیر اقتصاد را امضا کرده‌اند صحبت کردم و دیدم که این‌ افراد خیلی در رابطه با این موضوع جدی هستند، اما باید ببینیم آیا مانند آن ۷-۸ طرح استیضاح دیگری که در این مجلس امضا شد و به بایگانی رفته و هیئت رئیسه حاضر به اعلام وصول آن‌ها نشده است، در قبال طرح استیضاح آقای دژپسند هم هیئت رئیسه همین رفتار را خواهد داشت یا خیر. 
نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس اضافه کرد: در خصوص طرح استیضاح وزیر اقتصاد نیز ما باید ببینیم هیئت رئیسه نسبت به آن چه موضعی می‌گیرد. اگر هیئت رئیسه این طرح را اعلام وصول کند، به نظر من استیضاح آقای دژپسند رای خواهد آورد. 
عنابستانی با انتقاد از برخی ناهماهنگی‌ها در وزارت اقتصاد تصریح کرد: ناهماهنگی‌ها میان گمرک با بانک مرکزی، جهاد کشاورزی و وزارت صمت بی‌سابقه است و این مسائل باعث بروز مشکلات زیادی برای کشور شده است. 
وی بیان کرد: استیضاح حداقل باعث می‌شود وزیری که در کارهای خود ضعف دارد متوجه ایراداتش شود. 


کد مطلب: 143093

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/143093/استیضاح-وزرا-متوجه-نقاط-ضعف-شان-می-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir