کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پردرآمدترین ورزشکار ۲۰۲۰ کیست؟

30 دی 1399 ساعت 21:36

مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان با درخشش در بازی‌های آنلاین شطرنج موفق شد عنوان پردرآمدترین بازیکن ورزشی سال ۲۰۲۰ را کسب کند.


مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان با درخشش در بازی‌های آنلاین شطرنج موفق شد عنوان پردرآمدترین بازیکن ورزشی سال ۲۰۲۰ را کسب کند.

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰، مگنوس کارلسن نروژی قهرمان شطرنج جهان تصمیم گرفت در بسیاری از رقابت‌های آنلاین شرکت کند. نفر اول شطرنج جهان در بیشتر رقابت‌های آنلاین این رشته مقام قهرمانی را با اقتدار به نام خود ثبت کرد و همین عامل باعث شد او بتواند به عنوان پردرآمدترین بازیکن ورزشی در سال ۲۰۲۰  شناخته شود.
این قهرمان ۳۰ ساله توانسته بود از سایت چس ۲۴ (سایت آنلاین رقابت‌های شطرنج) بیش از نیم میلیون دلار جایزه کسب کند. این ستاره شطرنج در مجموع ۵۱۰ هزار و ۵۸۷ دلار را از این سایت آنلاین آن هم در زمان اوج شیوع کرونا به دست آورد.
با توجه به شیوع کرونا اکثر رقابت‌های ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد اما مسابقات آنلاین شطرنج با قدرت به کار خود ادامه داد. تعطیلی مسابقات دیگر تاثیر زیادی بر کسب این عنوان توسط کارلسن داشت.
با توجه به آمار منتشر شده، درآمد کلی بازیکنان رشته‌های مختلف ورزشی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و اکثر شرکت‌های بازی سازی در پاسخ به بحران کرونا، جایزه‌های خود را کاهش دادند. طبق تحقیقات انجام شده مشخص شد، ۵۰ بازیکن برتر در رشته‌های مختلف ورزشی، حدود  ۷۶ درصد کمتر از سال گذشته درآمد کسب کرده‌اند.
البته باید یادآوری کرد که کارلسن تورهای ۱ و ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج به راه انداخته که با استقبال بی‌نظیر تماشاچیان و شطرنج بازان همران بوده است. 


کد مطلب: 143487

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/143487/پردرآمدترین-ورزشکار-۲۰۲۰-کیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir