کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتار و نوشتار به سبک کره جنوبی ممنوع شد

2 بهمن 1399 ساعت 15:30

همراستا با دستور رهبر کره شمالی در افزایش مبارزه با نفوذ خارجی و بهتر شدن سرگرمی های داخلی، پیونگ یانگ اعلام کرد استفاده از سرگرمی‌های کره جنوبی یا تقلید از سبک صحبت کره جنوبی‌ها جریمه مالی یا حبس خواهد داشت.


همراستا با دستور رهبر کره شمالی در افزایش مبارزه با نفوذ خارجی و بهتر شدن سرگرمی های داخلی، پیونگ یانگ اعلام کرد استفاده از سرگرمی‌های کره جنوبی یا تقلید از سبک صحبت کره جنوبی‌ها جریمه مالی یا حبس خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک قانون جدید "تفکر ضد ارتجاع" اواخر سال گذشته اعمال شد و جزئیات جدید آن به تازگی توسط وب‌سایت "دیلی ان‌کی" که یک وب‌سایت مستقر در سئول است و از منابع داخل کره شمالی گزارش می‌دهد، منتشر شد.
وب‌سایت "دیلی ان‌کی" به نقل از توضیحات مفاد این قانون گزارش داد: این اقدامات شامل جریمه نقدی برای والدینی است که فرزندانشان این ممنوعیت‌ها را نقض می‌کنند، حکمی تا 15 سال حبس برای افرادی که به خاطر ارتباط با رسانه‌های کره جنوبی دستگیر می‌شوند و مجازات‌هایی برای تولید یا انتشار پورنوگرافی، استفاده از شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی، کامیوترها، تلفن‌های همراه خارجی یا دیگر وسایل الکترونیکی ثبت نشده هستند.
مجله "ریمجین-گنگ" مستقر در ژاپن که آن نیز از منابع داخلی در کره شمالی استفاده می‌کند، ماه جاری میلادی گزارش داد که این قانون جدید گفتار یا نوشتار به سبک کره جنوبی را ممنوع می‌کند.
کیم جونگ‌ اون، رهبر کره شمالی در اظهاراتی کتبی از برخی اصطلاحات رایج در کره جنوبی همچون "oppa" به معنای (برادر بزرگ‌تر یا داداش) برای خطاب کردن افرادی که هیچ نسبت فامیلی ندارد، انتقاد کرد.
وب‌سایت دیلی کی‌ان گفت: هر کسی که به خاطر واردات کالاهای ممنوع شده از کره جنوبی بازداشت شود، با حکم حبس ابد مواجه می‌شود در حالی که افرادی که به خاطر واردات مقادیر بسیار زیاد کالا از آمریکا یا ژاپن دستگیر شوند با حکم اعدام مواجه می‌شوند.
"سوکیل پارک" از جنبش "آزادی در کره شمالی" که از فراری‌های کره شمالی حمایت می‌کند، گفت: این قانون جدید برخی مجازات‌ها را افزایش می‌دهد در حالی که محدودیت‌ها در جنگ دیرینه دولت پیونگ‌یانگ با اطلاعات خارجی را شدیدتر می‌کند.   
وی افزود: این اقدامات نشان می‌دهد که دولت کره شمالی چقدر از نفوذ کره جنوبی دموکراتیک و قروتمندتر نگران است.
در همین حال، کیم جونگ اون در کنگره اخیر حزب حاکم متعهد شد تا شبکه‌های بی‌سیم را توسعه دهد و صدا و سیما را برای ارائه خدمات بهتر به بینندگان و شنوندگان ارتقا دهد.


کد مطلب: 143600

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/143600/گفتار-نوشتار-سبک-کره-جنوبی-ممنوع

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir