کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«مردم سالاری آنلاین» گزارش می‌دهد:

میناوند و انصاریان کجا به کرونا مبتلا شدند؟

16 بهمن 1399 ساعت 10:28

یک هفته تلخ برای فوتبال دوستان سپری شد و کرونا در یک هفته جان دو فوتبالیست پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی را گرفت. ۸ بهمن مهرداد میناوند و ۱۵ بهمن علی انصاریان. دو خبر تلخ و باور نکردنی. اما میناوند و انصاریان چگونه به کرونا مبتلا شدند؟ آخرین دیدار آنها به چه زمان و مکانی برمی‌گردد؟


یک هفته تلخ برای فوتبال دوستان سپری شد و کرونا در یک هفته جان دو فوتبالیست پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی را گرفت. ۸ بهمن مهرداد میناوند و ۱۵ بهمن علی انصاریان. دو خبر تلخ و باور نکردنی. اما میناوند و انصاریان چگونه به کرونا مبتلا شدند؟ آخرین دیدار آنها به چه زمان و مکانی برمی‌گردد؟
به گزارش «مردم سالاری آنلاین» مهرداد میناوند و علی انصاریان روز ۲۲ دی ماه، مهمان ویژه ‌برنامه باشگاه پرسپولیس برای شهرآورد تهران بودند. مسابقه را در استودیو تماشا کردند و مثل همیشه با شیطنت و شوخی مخاطب را سر ذوق آوردند، برنامه‌‌ای که البته در آن خبری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نبود؛ مجری و مهمانان ماسک نزده بودند و حتی فاصله‌گذاری کافی هم بین‌ آنها لحاظ نشده بود. گویا این دو بازیکن پپیشکسوت فوتبال که حالا باید پیش از اسم آنها کلمه مرحوم قرار دهیم، در استودیوی پخش همین برنامه گرفتار کرونا شدند.
در تصاویری که بعدها از پشت صحنه همین برنامه منتشر شد، مهرداد میناوند از نامساعد بودن حالش سخن می‌گوید و دلیل آن را به موقع مصرف نکردن داروهایش عنوان می‌کند. شاید او پیش از برنامه به کرونا ویروس مبتلا بوده یا حداقل به خاطر بیماری دیگری، دچار ضعف جسمانی شده بود. بیماری کرونا البته چند روز بعد آشکار می‌شود و کار این بازیکن پیشکسوت فوتبال را با ۸۰ درصد درگیری ریه و اکسیژن خون ۴۰ درصد به بخش مراقبت‌های ویژه می‌کشاند. طولی نمی‌کشد که رسانه‌ها خبر می‌دهند که علی انصاریان نیز به کرونا مبتلا شده و متاسفانه به دلیل مراجعه دیر هنگام وضعیت ریوی مناسبی ندارد. علی انصاریان نیز با درگیری ۸۰ درصدی ریه در بیمارستان بستری شد.
«حامد اژدری» داماد خانواده انصاریان نیز خبر می‌دهد که علی قبل از انتقال به آی سیو در این باره گفت بود که: مهرداد در زمان اجرای برنامه اینترنتی دربی علائم بیماری کرونا را داشت. دو روز بعد از برنامه حال او بد شد و دو روز بعد هم حال من خراب شد.
بعد از اعلام وخامت حال مهرداد میناوند، «حسین کرمانپور»، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و پزشک اورژانس، در توییتی به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ضبط برنامه‌ها اشاره کرد و نوشت: «مهرداد میناوند آخرین نخواهد بود، روی استودیوهای ضبط برنامه و تهیه فیلم و سریال نظارت چندانی نیست. من خود در چندین برنامه شرکت کرده و ملاحظه کرده‌ام. برای این عزیزان موضوع چندان جدی نیست. ماسک‌ها به صورت موثر زده نمی‌شود، فاصله رعایت نمی‌شود و تهویه هم مناسب نیست.»
پیش از مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با عملیلات کرونا در تهران نیز در این خصوص هشدار داده بود و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان صدا و سیما درخواست کرده بود که با توجه به شیوع کرونا، هرچه سریع‌تر نسبت به توقف پروژه‌های سینمایی اقدام شود، گرچه درخواست او با واکنش تند برخی از هنرمندان و فیلمسازان روبه‌رو شد.
کرونا، پایان تلخ مهرداد و علی
مهرداد میناوند و علی انصاریان با تمام توان با کرونا ویروس منحوس مبارزه کردند، در روزهایی که درگیر این جدال سخت بودند، خبرهای ضدونقیض هر روز به نگرانی طرفداران و خانواده این بازیکنان می‌افزود. یک روز خبر می‌رسید که وضعیتشان روبه بهبود است و روز بعد پزشکان خبر از وخامت حالشان می‌دادند. سرانجام پرونده زندگی مهرداد میناوند در هشتم بهمن ماه، در چهل‌وپنجمین سال زندگیش در کمال ناباوری بسته شد. پزشکان گفتند آمبولی ریه جان مهرداد را گرفته است.
حالا همه بیش از پیش نگران علی انصاریان بودند و دست به دعا! یک روز خبرهای خوب از بیمارستان به گوش می‌رسید و می‌گفتند علی به هوش است؛ اما به یکباره ورق برگشت و سرانجام علی انصاریان، فوتبالیست جنگنده روزهای نه چندان دور، بازیگر این روزهای سینما و تلوزیون در ۱۵ بهمن ماه در ۴۳ سالگی برای همیشه چشم از جهان فرو بست.
کرونا میتازد و جان می‌گیرد. پیر و جوان نمیشناسد. کاش تا دیر نشده صدای مطالبات ملی مردم برای خرید واکسن شنیده شود. هرچند از آن سو، شاهد تداوم برگزاری جشنواره فیلم فجر و حتی برگزاری کنسرت های موسیقی در جزیره کیش هستیم که نشان می‌دهد مشکل، علاوه بر نبودن واکسن کرونا، این است که خیلی از هنرمندان و ورزشکاران هم پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

بخش کوتاهی از آخرین برنامه مشترک انصاریان و میناوند را که نشان دهنده حال نامساعد میناوند است ببینید:

nf00144365-1.mp4
 


کد مطلب: 144365

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/144365/میناوند-انصاریان-کجا-کرونا-مبتلا-شدند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir