کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشاگری عضو کمیسیون صنایع مجلس؛

واردات ۲۰ هزار خودروی لوکس

خبرگزاری فارس , 30 آبان 1391 ساعت 20:49

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رئیس بانک مرکزی در پرداخت ارز برای واردات ۲۰ هزار خودروی لوکس خواستار پاسخگویی بهمنی به این معضل و ابهام شد


 کمال‌الدین پیرمؤذن عصر امروز در مراسم معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: سئوال ما از رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی این است که چرا چهار صراف دلال و واسطه‌گر باید مدیریت بازار ارز را عهده‌دار شوند و ۸۰ درصد از خرید و فروش ارز را با واسطه‌گری و دلال‌بازی عهده‌دار شوند.
وی تصریح کرد:‌ در طرح سئوال از رئیس جمهور ما انتظار داریم رئیس جمهور شفاف و روشن به این ابهامات و گره‌های کور ذهن مردم پاسخ دهد چرا که برای ما قابل هضم نیست که عده‌ای دلال و واسطه‌گر با بی‌تدبیری‌های مدیریتی بخواهند امنیت اقتصادی و روانی ملت را به هم بزنند.
پیرمؤذن خاطر نشان کرد: بنده به عنوان یکی از سئوال‌کنندگان از رئیس جمهور و امضاکنندگان دست از طرح سئوال از رئیس جمهور بر نمی‌دارم و مصرانه انتظار دارم عده‌ای از دخالت‌های بی‌مورد در کار نمایندگان و حرکت اخیر آنها پرهیز کنند.
این مسئول اضافه کرد: همان‌گونه که حضرت علی (ع) تاکید کردند که سیری شکم پاره‌ها و سوداگری عده‌ای نباید زمینه فقر و فساد را فراهم آورد ما نیز انتظار داریم با تدبیری درست نابسامانی‌ها و سوداگری‌های مقطعی پایان یافته و رئیس جمهور شفاف و روشن به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد.
جریان انحرافی زهر در کام مردم ریخته است
وی بیان کرد: ما با استاندار اردبیل مشکلی نداریم و حتی نوکر او نیز هستیم اما اینکه عده‌ای اطراف احمدی‌نژاد را گرفته‌اند که به عنوان گروه‌های انحرافی اوضاع را به هم ریختند باید وضعیت شفاف و روشن شود چرا که جریان انحرافی سعی کرده است در نظام اقتصادی این کشور زهر بریزد.
‌عضو کمیسیون صنایع مجلس یادآور شد: همه ما صادقانه در خدمت بخش خصوصی و تولیدکنندگان دلسوز این کشور هستیم هر چند معتقدم در زمان صابری، استاندار سابق اردبیل بخش صنعت، معدن و تجارت مظلوم واقع شد و نتوانستیم کاری به پیش ببریم که با همت استاندار جدید اردبیل موانع و مشکلات به سرعت در حال برطرف شدن است.
پیرمؤذن به فشارهای مختلف خارجی و نظام‌های بیگانه و ضرورت مدیریت عاقلانه در این شرایط اشاره کرد و ادامه داد: ‌امروز صهیونیسم کثیف با حربه‌های ناجوانمردانه سعی می‌کند به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند اما با تدبیر درست می‌توان به مانند آلمان و ژاپن ورشکسته بعد از جنگ جهانی دوم، ایران خودکفا را ساخت و به مرز خوداتکایی واقعی رساند.
اوضاع نابسامان صنعت، معدن و تجارت را جمع و جور کنیم
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اوضاع به هم ریخته سازمان صنعت، معدن و تجارت در ماه‌های اخیر و بلاتکلیفی آن گفت: از عزیزی به عنوان رئیس جدید این سازمان انتظار داریم که به نابسامانی‌ها پایان داده و اجازه ندهد بیشتر از این مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل معطل بماند.
پیرمؤذن افزود: مدیریت جدید این سازمان با پیشنهاد استاندار اردبیل فعالیتش را آغاز می‌کند هر چند در دوران مسئولیت ملاطفی نیز برخی ضعف‌ها و نقص‌ها را شاهد بودیم.
وی به ظرفیت بی‌نظیر معدنی استان به ویژه دارا بودن معادن غنی ترلیت در استان اردبیل و دامنه‌های کوه سبلان اشاره کرد و اظهار داشت: بهتر است کارخانه فرآوری این ذخیره معدنی در استان اردبیل احداث شود تا بحران‌های کارگری و نابسامانی‌های اقتصادی با کارآفرینی و اشتغالزایی مناسب برطرف شود.


کد مطلب: 14483

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/14483/واردات-۲۰-هزار-خودروی-لوکس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir