کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصولگرایان از محمود احمدی نژاد فاصله بیشتری می گیرند

اعلام برائت از «معجزه هزاره سوم »! 

27 بهمن 1399 ساعت 17:37

از روزهایی که محمود احمدی نژاد ستاره اصولگرایی در کشور بود، چندان فاصله نگرفته ایم. روزهایی که یکی از بزرگان از دعاهای خانواده شهدا و عنایت امام زمان (عج) برای پیروزی احمدی نژاد در انتخابات 1384 سخن می گفت و دیگری نامه او به جورج بوش را «الهام» می دانست. احمدی نژاد برای عموم اصولگرایان و هوادارانشان «معجزه هزار سوم» بود و بر همین اساس هم کوچکترین مخالفت و انتقاد از او در سالهای اول تحمل نمی شد.


از روزهایی که محمود احمدی نژاد ستاره اصولگرایی در کشور بود، چندان فاصله نگرفته ایم. روزهایی که یکی از بزرگان از دعاهای خانواده شهدا و عنایت امام زمان (عج) برای پیروزی احمدی نژاد در انتخابات 1384 سخن می گفت و دیگری نامه او به جورج بوش را «الهام» می دانست. احمدی نژاد برای عموم اصولگرایان و هوادارانشان «معجزه هزار سوم» بود و بر همین اساس هم کوچکترین مخالفت و انتقاد از او در سالهای اول تحمل نمی شد.
اما چرخش روزگار به نحوی بود که بلافاصله بعد از انتخابات سال 1388 رویارویی معجزه هزاره سوم با طیفی از اصولگرایان آغاز شد و با گذشت زمان روز به روز بیشتر شد؛ تا جایی که این روزها نه تنها عموم اصولگرایان نمی خواهند به یاد بیاورند که روزگاری چطور با شدت از او حمایت می کردند بلکه چنان از او اعلام برائت و انتقاد می کنند که گویی او را اصلاح طلبان بالا کشیدند! 
در هفته های اخیر که احتمال کاندیداتوری احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بالا گرفته است، این رفتار اصولگرایان هم شدت گرفته است. غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشستی داشنجویی  درباره نسبت احمدی نژاد و اصولگرایان گفت: احمدی نژاد به عنوان یک کاندید مستقل وارد شد و نباید هزینه رفتار وی را به عهده اصولگرایان دانست. اما در دور دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد مورد حمایت جریان اصولگرایی قرار گرفت و جریان اصولگرایی به محض مشاهده انحراف او، به طور رسمی اعلام کرد که دیگر حمایتی از وی نخواهد کرد. 
به این ترتیب سخنگوی جامعه روحانیت کل حمایت جریان اصولگرایی از محمود احمدی نژاد را مختص دو سه ماه تبلیغات ریاست جمهوری سال 1388 می داند که نگاه تازه به تاریخ است!
این در حالی است که چندی پیش شایع شده بود که جبهه پایداری که به تازگی صادق محصولی یار نزدیک احمدی نژاد و وزیر کشور دولت او دبیر کل آن شده است، به دنبال کاندیداتوری معجزه سابق هزاره سوم است؛ اما مرتضی آقاتهرانی این موضوع را تکذیب کرد!
در این روزها برخی کانال های تلگرامی نزدیک به اصولگرایان هم خبری را منتشر کردند مبنی بر توصیه ابراهیم رئیسی به احمدی نژاد که او را از کاندیدا شدن در انتخابات 1400 برحذر داشته است؛ اما این موضوع در هیچ سایت رسمی تائید نشده است و به نظر می رسد یک بازی رسانه ای برای مطرح ماندن احمدی نژاد یا رویارویی غیر رسمی با اوست. 
غلامعلی حداد عادل هم که روزگاری محور فعالیت های انتخاباتی اصولگرایان بود به تازگی در نشستی درباره محمود احمدی نژاد و تصمیمات عجیب و بدون پشتوانه اش گفت: او آمد و گفت این بی‌عدالتی است که بنزین لیتری ۲ هزار تومان تمام شود و ما به خودروها لیتری ۵۰۰ تومان دهیم. احمدی‌نژاد گفت که مجبور می‌شویم ۱,۵۰۰ تومان از بیت المال بگیریم. کسی که تعداد خودروهایش بیشتر است، بیشتر استفاده می‌کند. اما کسی که در روستا است نمی‌تواند زیاد استفاده کند و این به ضعفا کمک نمی‌کند.... می‌خواستند از پایین‌ترین دهک شروع کنند و پول یارانه به آن‌ها داده شود و گفتند که به کسانی که ثروتمندند، داده نشود. شاید ۷-۸ ماه طول کشید و همه در صف پر کردن فرم‌ها بودند که به یک باره گفته شده به همه ۴۵ هزار تومان یارانه داده می‌شود از دهک اول تا دهم. در آن زمان بعضی گفتند این پول امام زمان است و باید به همه داده شود، چون فکر اجرایی کردنش نبودند، پس به مشکل خوردند. پولدار و بی‌پول همه مشمول شدند. 
از سوی دیگر با توجه به فعالیت های تبلیغی احمدی نژاد، محمدمهاجری فعال اصولگرا درباره افرادی که احمدی نژاد می گوید برای دعوت او به نامزدی انتخابات ریاست جمهوری جلوی خانه او جمع می شوند خبر داد: این افراد را با هزینه زیاد به تهران می آورند و حتی به بعضی از آنها نمی گویند مقصد سفر کجاست. الان که اطلاعات این موضوع لو رفته که افراد را تطمیع می کنند و هزینه های سفر و غذا و اسکان آنها را می پردازند، احمدی نژاد با نامه نوشتن به روحانی و ادعای اینکه با چندنفر در برابر خانه او برخورد شده، می خواهد فضا را شلوغ کند تا موضوع ساماندهی افراد و هزینه های انتقال آنان فراموش شود.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه رای آوری احمدی نژاد توهم است، اظهار کرد: امروز احمدی نژاد می داند که در هیچ انتخاباتی تایید صلاحیت نمی شود و اگر تایید صلاحیت شود، رای نمی آورد. احمدی نژاد یکی از فاسدترین دولت‌ها را در طول تاریخ ایران داشت او در ایام پایانی دولتش  ۱۸ میلیاردتومان از پول ریاست جمهوری را برداشت تا خرج دانشگاهی کند که وجود خارجی نداشت الحمدالله آن زمان متوجه شدند و جلوی این فساد گرفته شد ولی سایر پرونده های او هرگز بررسی نشد. قوه قضائیه در ۸ سال گذشته هیچ کار جدی در مورد رسیدگی و محاکمه احمدی نژاد انجام نداده است. ببینید در امریکا با ترامپ چه کردند. او در مقابل افکار عمومی محاکمه شد اما در مورد احمدی نژاد حتی یک احضار ساده صورت نگرفته است.
به این ترتیب به نظر می رسد حال بعد از سالها این انتظار هم از سوی اصلاح طلبان و هم اصولگرایان شکل گرفته که باید به پرونده های محمود احمدی نژاد رسیدگی شود. چند سال از سوی سخنگوی قوه قضائیه خبر احضار احمدی نژاد بیان شده بود ولی پس از آن خبری از این موضوع نشد!
محمدحسین یزدی


کد مطلب: 144996

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/144996/اعلام-برائت-معجزه-هزاره-سوم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir