کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چشم‌انداز روند مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت در سال جدید

10 اسفند 1399 ساعت 11:39

در این مقاله به معرفی شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2021 می پردازیم. و روش های بسیار متداول مهاجرت و اخذ اقامت کانادا به صورت دائم یا موقت را بررسی خواهیم کرد. کانادا کشوری مهاجر پذیر است که با استقبال بی‌نظیر خود از متقاضیان خارجی، تا کنون برنامه های بسیاری را برای مهاجرت در اختیار علاقه مندان قرار داده است که در ادامه به توضیح هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت.


در این مقاله به معرفی شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2021 می پردازیم. و روش های بسیار متداول مهاجرت و اخذ اقامت کانادا به صورت دائم یا موقت را بررسی خواهیم کرد. کانادا کشوری مهاجر پذیر است که با استقبال بی‌نظیر خود از متقاضیان خارجی، تا کنون برنامه های بسیاری را برای مهاجرت در اختیار علاقه مندان قرار داده است که در ادامه به توضیح هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت.
شرایط مهاجرت به کانادا 2021
از بحث های داغ این روزها، بلکه سال های اخیر مهاجرت به کانادا است. با توجه به رشد اقتصادی و شرایط فوق العاده این کشور برای مهاجران، تمایل به پیدا کردن راه های آسان و سریع دریافت اقامت کانادا در میان متقاضیان مهاجرت زیاد شده است.
برای مهاجرت کانادا بیش از 80 مسیر برای متقاضیان در نظر گرفته شده است! در ادامه، دسته بندی گسترده ای از روش های مهاجرت به کانادا را شرح خواهیم داد.
کار یا سرمایه گذاری در کانادا
مهاجرت و اقامت در کانادا از طریق کار و یا سرمایه گذاری، هر دو از گزینه های مناسب برای متخصصانی است که با مهارت و تخصص فنی در جهت رشد و پیشرفت اقتصاد کانادا قدم برمیدارند.
هر کدام از برنامه های ارائه شده برای این روشها، از لحاظ صلاحیت های مورد نیاز تفاوت های بسیاری دارند، بنابراین هیچ ارجحیت و برتری نسبت به یکدیگر نخواهند داشت.
اگر مهاجرت به کانادا را برای ترسیم آینده ای روشن برای خود و فرزندانتان در نظر دارید و به دنبال راهی مطمئن و سریع برای دریافت اقامت دائم کانادا هستید، اقامت کاری یا سرمایه گذاری روش مناسبی برای شماست.
برنامه های اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری و کار شامل موارد زیر می شود:

اسپانسرشیپ کانادا
حمایت مالی از خانواده، روش دیگری از مهاجرت و اقامت کانادا شناخته میشود که در اختیار اعضای خانواده شهروندان کانادایی و افراد مقیم دائم این کشور قرار می گیرد.
اعضای خانواده واجد شرایط حمایت مالی عبارتند از: البته در برخی شرایط، ممکن است اعضای دیگر خانواده که خارج از دسته بندی فوق می باشند، واجد شرایط حمایت مالی و استفاده از ویزای اسپانسرشیپ کانادا شوند. در صورتی که بستگان واجد شرایط دیگری برای حمایت مالی نداشته باشید، خواهید توانست دیگر اعضای خانواده خود را مورد حمایت مالی قرار دهید: افرادی همچون: تحصیل در کانادا
این روش که معمولا در میان دانشجویان پرطرفدارتر میباشد، با کمک دریافت یک نامه پذیرش از سوی موسسات آموزشی موجود در کانادا، زمینه ساز مهاجرت و اقامت کانادا برای متقاضیان می‌شود.
مدارک مورد نیاز برای درخواست مهاجرت و اقامت کانادا
تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز برای درخواست مهاجرت و اقامت کانادا، به برنامه ای که افراد نسبت به آن اقدام و درخواست می کنند، بستگی دارد. به عنوان مثال: در برخی از برنامه های مهاجرتی، داشتن سابقه کار کانادا از اصلی ترین شرایط مهاجرت به کانادا شمرده میشود در صورتی که برخی دیگر به هیچ وجه نیازی به چنین سابقه ای ندارند. پس برای تهیه اسناد و مدارک لازم، ابتدا باید تعیین گردد که کدام برنامه مهاجرت به کانادا مناسب تر می باشد.
با این حال، معمولا وجود یک‌سری اسناد برای تمامی برنامه های مهاجرتی مورد نیاز است؛ مدارکی نظیر اسناد شناسایی (شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی و...)، سوابق تحصیلی، اثبات تجربه کار، سابقه مالی و... .
حداکثر سن متقاضیان برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟
استفاده از هیچ‌کدام از برنامه مهاجرت به کانادا با محدودیت سنی خاصی مواجه نیستند.
با وجود اینکه گفته می شود گروه های مهاجرت اقتصادی به عموم متقاضیان بین سنین 25 تا 35 سال، حداکثر امتیاز مورد نیاز را می دهد، اما این بدان معنا نیست که دیگر متقاضیان با سنین بیشتر رد صلاحیت میشوند. داشتن تجربه کاری قابل توجه، مهارت بالا در زبان، انطباق پذیری با کانادا و تحصیلات پیشرفته از دیگر شرایطی است که به راحتی می تواند امتیازات از دست رفته در سن را برای مهاجرت اقتصادی جبران نماید.
همچنین نکته قابل توجه در این مبحث سن، این است که برنامه های اسپانسرشیپ کانادا (حمایت مالی از خانواده) و یا مهاجرت انسان دوستانه (پناهندگی) که سیستم امتیاز بندی فاقد آنها می شود، برایشان هیچ محدودیت سنی وجود نگرفته است.
چه مقدار پول برای مهاجرت به کانادا نیاز است؟
اینجاست که بحث اصلی، یعنی هزینه مهاجرت به کانادا به میان می‌آید. هزینه ای که بودجه مورد نیاز برای هر برنامه ای متفاوت می باشد. میزان مبلغ برای سپری کردن برخی از برنامه های مهاجرت، چیزی بیشتر از هزینه پردازش درخواست شما احتیاج ندارد. ولی برخی دیگر نیازمند به سرمایه گذاری قابل توجهی در کانادا می باشد که در در زیر به دسته بندی آن پرداخته ایم: اکثر برنامه های مهاجرت به کانادا از طریق کار، نیاز به اثبات این مسئله دارند که شما می توانید در طول اسکان در کانادا از پس هزینه های مالی زندگی خود برآیید. البته این موضوع شامل حال برخی از این برنامه ها نمیشود. گروهی از برنامه های مهاجرت کاری به کانادا بجای درخواست اثبات وجه تسویه حساب، سابقه کار و یا پیشنهاد کار کانادایی متقاضیان را در نظر میگیرند.
کاملا منطقی است که این افراد با توجه به این واقعیت که قبلا در نیروی کار کانادا ادغام شده اند، به بودجه ای برای اسکان مجدد در کانادا نیاز نداشته باشند. همانطور که از نام این روش مهاجرتی برمی‌آید، سپرده گذاری در کانادا به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد. این روش افراد را یا ملزم به سرمایه گذاری در یک شرکت کانادایی میکند و یا به پرداخت یک وام بدون بهره به دولت فدرال یا استان ها دعوت میکند. در بیشتر مواقع، حمایت مالی از همسر یا فرزند مستلزم ارائه هیچ گونه اطلاعات مالی نمی باشد. این در حالی است که حمایت مالی از سایر اعضای خانواده همانند پدر یا مادر، پدربزرگ و یا مادربزرگ، افراد را به یک بودجه مالی برای واجد شرایط بودن درخواست نیازمند میکند. تحصیل در کانادا در کنار میزان مبلغی که متقاضیان می‌بایست تحت عنوان شهریه تحصیلی به مراکز آموزشی بپردازند، هر فرد را مستلزم می کند تا بودجه مالی خود را برای سکونت یک ساله در کانادا اثبات نماید.

سریعترین راه اخذ اقامت کانادا چیست؟
از بین روش های متعدد و بیشماری که برای مهاجرت و اقامت کانادا در حال پیشبرد پروسه مهاجرتی می‌باشد، سریع‌ترین روش به برنامه اکسپرس اینتری Express Entry تعلق می گیرد. چرا که اکسپرس اینتری اکثر برنامه ها را در مدت شش ماه یا کمتر پردازش می کند.
با همه این صحبت ها و ذکر تمامی نکات لازم و شرایطی که کشور کانادا را به یک مقصد جذاب و ایده آل برای مهاجرت تبدیل کرده، حال نوبت آن است که علت پذیرش این حجم از متقاضیان خارجی از سوی دولت کانادا مشخص شود.
فرصت های شغلی بسیار و مواجه بودن با کمبود نیروی کار جوان خود دلیل اصلی این موضوع است. ادامه رشد جمعیت و حمایت از بازارهای کار در شهرهای کانادا و مناطق روستایی، به حضور افراد تازه وارد بستگی دارد. کانادا با جمعیت رو به کهنسالی و بدون سیستم قوی مهاجرت، قطعا مسیری مشابه کشور ژاپن، در دهه 1990 را طی خواهد کرد. به همین دلیل است که دولت این کشور، همه تلاش خود را می کند تا به سرانجام ژاپن دچار نشوند. کانادا با استقبال سالیانه از تعداد بسیاری از مهاجران و نیروی کار خارجی، توانسته میانگین سن جمعیت کار را تا حدودی بین 25 الی 54 سال حفظ نماید. این موفقیت بی شک بدون مهاجرت گسترده به کانادا امکان پذیر نمی شود.
شاید تا پیش از سال 2020 هر فرد واجد صلاحیتی متناسب با توانایی می توانست شانس خود را در فرآیند مهاجرت به کانادا محک بزند و مورد پذیرش از سوی این کشور قرار گیرد؛ اما از سال گذشته (2020) شیوع ویروس کرونا شرایط را کمی پیچیده کرده است. درست است که برنامه های مهاجرتی کانادا همچنان به شیوه قبلی عمل میکنند ولی اعمال برخی از محدودیت های ورود مسافران، روند پذیرش و اقامت کانادا برای متقاضیان را به تعویق می اندازد.
برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به کانادا اینجا کلیک کنید.


 


کد مطلب: 145671

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/145671/چشم-انداز-روند-مهاجرت-کانادا-اخذ-اقامت-سال-جدید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir