کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازوکار پرداخت یارانه مشخص شد

16 اسفند 1399 ساعت 22:40

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کار پرداخت یارانه هدفمندی و معیشتی را در سال ۱۴۰۰ مشخص کردند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کار پرداخت یارانه هدفمندی و معیشتی را در سال ۱۴۰۰ مشخص کردند.
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز ( شنبه) مجلس و بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، تبصره ۱۴ ماده واحده لایحه بودجه را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.
بر اساس این بند الف) ۱ – سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است بدون نیاز به ابلاغ و تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف مربوط مطابق جدول مذکور و بند (الف) تبصره (۱۸) و ردیف محرومیت‌زدایی مندرج در جدول ۳- ۱۰ اقدام نماید.
۲- عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی موضوع ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده و جداول پرداختی‌ها (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف مدت یک‌ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شود.
بند (ب) تبصره (۱۴) عبارت است از: سازمان هدفمندسازی یارانه ها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حسب مورد مکلفند نسبت به ثبت‌ نام و پرداخت یارانه هدفمندی و نیز معیشتی و سایر یارانه‌ها به کلیه افراد از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت‌ نام ننموده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند، اقدام نمایند. عدم ثبت‌ نام یا تأخیر در ثبت‌ نام و عدم پرداخت یارانه هدفمندی و نیز یارانه معیشتی و سایر یارانه‌ها تخلف محسوب و مسئولیت آن بر عهده کلیه مدیران ذیربط است، این تخلف قابل رسیدگی در مراجع ذیصلاح است.
در بند (د) این تبصره نیز آمده است:
۱- منابع جدول این تبصره پس از تأمین به صورت کامل به مصارف آن می‌رسد و هزینه‌کرد آن در غیر مصارف جدول تخلف محسوب می‌شود. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف است گزارش اقدامات را هر سه ماه یک بار به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارائه نماید.
۲- تأمین منابع مورد نیاز این تبصره در اولویت است و اجرای مفاد سایر تبصره‌های این قانون نباید منجر به کاهش منابع آن شود.


کد مطلب: 146040

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/146040/سازوکار-پرداخت-یارانه-مشخص

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir