کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

١٢ مصدوم چهارشنبه سوری در تهران

23 اسفند 1399 ساعت 17:40

سخنگوی کمیته چهارشنبه آخرسال مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه طی چند روز گذشته آمار مصدومان چهارشنبه سوری آخر سال تغییر نداشته است، گفت: در صورتی که شخصی دچار آتش سوزی شد باید مانع دویدن آن شویم و سعی کنیم با پتو یا وسایلی مثل پتو نسبت به خاموش کردن فرد اقدام کنیم.


سخنگوی کمیته چهارشنبه آخرسال مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه طی چند روز گذشته آمار مصدومان چهارشنبه سوری آخر سال تغییر نداشته است، گفت: در صورتی که شخصی دچار آتش سوزی شد باید مانع دویدن آن شویم و سعی کنیم با پتو یا وسایلی مثل پتو نسبت به خاموش کردن فرد اقدام کنیم.
سعید مهرسروش در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه آمار مصدومان چهارشنبه سوری در تهران نسبت به چند روز گذشته تغییری نداشته است گفت: از ابتدای اسفند ماه تا صبح روزی جاری ١٢ نفر در رابطه با چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند. 
وی ادامه داد: از این تعداد ١٠ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و دو نفر توسط تکنسین های اورژانس در محل درمان شدند و کل این افراد مرد بودند.
وی درباره نکاتی برای چگونگی برخورد با مصدومان روز چهارشنبه سوری آخر سال اظهار کرد: در صورتی که شخصی دچار آتش سوزی شد باید مانع دویدن آن شویم و سعی کنیم با پتو یا وسایلی مثل پتو نسبت به خاموش کردن فرد اقدام کنیم.
مهر سروش گفت: اگر به بدن یا عضو سوخته این فرد لباس چسبیده شده بود نباید لباس را جدا کنیم. همچنین اگر سوختگی دارای تاول بود به هیچ عنوان نباید تاول ها را پاره کنیم.
سخنگوی کمیته چهارشنبه سوری اورژانس تهران اظهار کرد: اگر عضو سوخته دست، انگشتر یا دستبند و... داشت بهتر است که آن ها را با احتیاط از دستش خارج کنیم. 
وی گفت: البته در مواردی که سوختگی با قیر است نباید قیر را جدا کنیم و باید برای جداسازی آن از کره استفاده کنیم. 
مهر سروش اظهار کرد: در این روزها باید بیشتر مراقب کودکان، معلولان، سالمندان و افراد کم توان باشیم. یادمان باشد که استفاده از مواد محترقه هرگز به‌طور کامل ایمن نیست.
سخنگوی کمیته چهارشنبه سوزی آخر سال مرکز اورژانس تهران گفت: نباید از مواد محترقه و منفجره ای که باعث آسیب به خودمان و سایر افراد می شود استفاده کنیم. همچنین باید از افرادی که این اقدامات را انجام می دهند دوری کنیم.
وی افزود: فشفشه و منورها را نباید به سمت خانه، درختان و .. بگیریم، چرا که ممکن است موجب وقوع حادثه شود. همچنین محل استفاده از این وسایل نباید در کنار درختان باشد که موجب آتش سوزی شود. 
وی با بیان اینکه برای روشن کردن آتش نباید از الکل و بنزین استفاده کنیم، گفت: باید از انداختن ظروف تحت فشار مثل کپسول ها و اسپری ها به داخل آتش خودداری شود. همچنین باید از برافروختن آتش در ساختمان های مسکونی و پارکینگ ها و در مجاورت خودرو های پارک شده خودداری شود. 
مهر سروش ادامه داد: از حمل مواد منفجره و متحرفه حتی به مقداری بسیار کم نیز باید خودداری شود. در نزدیکی پست های برق، پمپ بنزین، ایستگاه های گاز نیز باید از روشن کردن آتش خودداری کرد. 
وی افزود: یادمان باشد که باید کار با خاموش کننده های آتش را بدانیم، بهتر است که اگر در محلی آتش روشن کردیم یک خاموش کننده دستی هم به همراه داشته باشیم. 
مهرسروش با بیان اینکه نباید فرزندان خود را در این روز تنها بگذاریم، گفت: از نزدیک شدن به افرادی که مسایل ایمنی را رعایت نمی کنند باید خودداری کرد.
وی گفت: متاسفانه تماشاچیان بیشتر در خطر اصابت ترکش و مواد منفجره هستند پس باید سعی کنیم در این محل ها نباشیم.
سخنگوی کمیته چهارشنبه آخرسال مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه نباید چند ماده محترقه را به طور همزمان روشن کرد، ادامه داد: نباید مواد محترقه را در محل گرم به خصوص موتور خانه ها که هوای گرمی دارد نگهداری کرد. در برخی از موارد کودکان مواد محترقه را در کیف، کمد و... پنهان می کنند بنابراین در این ایام باید این محل ها بررسی شود. 
وی تاکید کرد که باید از پریدن روی آتش با لباس های بلند خودداری کرد، همچنین بقایای آتشی که روشن کرده‌ایم را باید پس از مدتی دور بریزیم که حتما خاموش شده باشد، در غیر این صورت ممکن است منجر به حریق شود. 
سخنگوی کمیته چهارشنبه آخرسال مرکز اورژانس تهران ادامه داد: در صورت وقوع هر گونه حریق و حادثه باید ضمن تماس با نیرو های امدادی خونسردی خود را حفظ و افراد کم توان را به محل امن منتقل کرد. 
مهرسروش در پایان گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس بهتر است که در خانه بمانیم تا عید شاد و بدون خطری را داشته باشیم. 


کد مطلب: 146398

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/146398/١٢-مصدوم-چهارشنبه-سوری-تهران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir