کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر جهاد کشاورزی از قیمت کلزا حمایت کند

15 فروردين 1400 ساعت 12:37

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: گندم ۴ هزار تومانی توجیهی ندارد. انتظار داریم امسال مشکلات حل شود چرا که در خوزستان و گلستان مردم با مشکل تولید گندم مواجه هستند.


یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: گندم ۴ هزار تومانی توجیهی ندارد. انتظار داریم امسال مشکلات حل شود چرا که در خوزستان و گلستان مردم با مشکل تولید گندم مواجه هستند.
به گزارش ایسنا، رحمت الله نوروزی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری به مناسبت سال ۱۴۰۰ گفت: شکوفایی خیره کننده ایران صرفا با توجه تمام و کمال به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب محقق می‌شود. شعار سال جدید نیز با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» به روشنی و بدون تعارف به ما گوشزد می‌کند که تا به امروز به اندازه کافی راه مسیر تولید را هموار نکرده‌ایم.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس با بیان اینکه مجلس به عنوان نقطه امید ملت برای پیگیری مطالبات و سربازی رهبری باید در سال جدید برنامه جامعی را در این زمینه عرضه کند، گفت: دستگاه‌های مختلف باید شفاف پاسخ دهند که برای تسهیل فرایند تولید و رهایی تولیدکننده از هزار پیچ بروکراسی اداری چه کرده‌اند؛ آیین نامه‌های پیچ در پیچ و سردرگم، واگذاری‌های رانت‌زا، انتصاب‌های فامیلی بدون توجه به شایسته سالاری و رویه‌های فسادزا باید جای خود را به عزم جدی برای شفافیت، تسهیل گری و پاسخ گویی بدهد.
این عضو مجمع نمایندگان استان گلستان تأکید کرد: استان گلستان تا به امروز از فرصت‌های توسعه ای کشور محروم بوده است. این وضعیت زیبنده مردم استان با توجه به خدمات ارزشمند جمهوری اسلامی نبوده و استعدادهای بسیار بالای گلستان در حوزه انسانی، کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، مرزهای بین المللی آبی، خاکی، هوایی و ریلی نادیده گرفته شده است.
نوروزی در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: انتظار داریم امسال مشکلات حل شود چرا که در خوزستان و گلستان مردم با مشکل تولید گندم مواجه هستند و ۸ میلیون تن گندم به کشور وارد می‌شود  این در حالی است که امروز با افزایش قیمت کود، سم، نهاده‌ها، نیروی انسانی و آب مواجه هستیم و  گندم ۴ هزار تومانی توجیهی ندارد. گندم در کشور همسایه، عراق ۱۰ هزار تومان خریداری می‌شود توجیهی برای این وضع خرید گندم در شرایط فعلی کشور وجود ندارد.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: شورای قیمت گذاری، قیمت کلزا و گندم را اعلام کرده و شما مخالفت کردید؛ وزیر جهاد، اعضای شورای اقتصاد و اعضای کمیسیون کشاورزی باید از قیمت ۱۱ هزار تومانی کلزا و سویا حمایت کنند.


کد مطلب: 147184

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/147184/وزیر-جهاد-کشاورزی-قیمت-کلزا-حمایت-کند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir