کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون کل وزارت بهداشت:

برخی مانع خاموشی شعله‌های کرونا شدند

18 فروردين 1400 ساعت 9:35

حریرچی گفت: برخی در ستاد کرونا مانع شدند تا از فرصت نوروز برای خاموشی شعله‌های کرونا استفاده کنیم و نمی‌توانم اسامی این افراد را بگویم.


حریرچی گفت: برخی در ستاد کرونا مانع شدند تا از فرصت نوروز برای خاموشی شعله‌های کرونا استفاده کنیم و نمی‌توانم اسامی این افراد را بگویم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی در ستاد ملی کرونا مانع شدند تا از فرصت طلایی عید برای خاموش کردن شعله های کرونا استفاده کنیم؛ نمی توانم اسامی این افراد را بگویم، انها وزن دهی متفاوتی به کرونا در اولویت های کشور می دهند اما خواسته وزارت بهداشت ممنوعیت مسافرت‌ها بود.
معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: ما سال گذشته کار خاصی در نوروز انجام ندادیم و با تعطیلی ها توانستیم بیماری را مدیریت کنیم، نوروز فرصت مناسبی برای مدیریت بیماری بود چرا که حتی کارخانه های تولیدی تعطیل هستند ما می خواستیم جلوی سفرها را بگیریم و با طرح شهید سلیمانی شعله های کرونا را خاموش کنیم.
حریرچی بیان کرد: امروز ۲۵۷ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند و نسبت به سه روز پیش تعداد شهر‌های قرمز سه برابر شده است و ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و ۸۵ درصد شهر‌ها قرمز و نارنجی هستند و تمام مراکز استان‌ها قرمز شده اند و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
رهبر انقلاب تاکید کردند، واکسن ایرانی تزریق می کنند
معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: به هیچ مقام مسئولی که در کشور واکسن زده نشده است و حتی ما که با گروههای درمانی ارتباط داریم از سهم خود برای تزریق واکسن استفاده نکرده ایم. شفاف بگویم زمانی که واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها بود، برای مقام معظم رهبری پیشنهاد شده بود که واکسن آنفلوانزا بزنند و ایشان فرمودند چون همه واکسن نزده اند، من نیز واکسن نمی‌زنم و از ایشان سوال شد آیا واکسن کرونا می زنید؟ و ایشان تاکید کردند که منتظر واکسن داخلی می‌مانم.
حریرچی گفت: مردم مطمئن باشند عدالت و دسترسی را در واکسن کرونا رعایت خواهیم کرد البته استثنایی مانند ورزشکاران پاراالمپیک برای تزریق واکسن وجود دارد که این موارد را خیلی شفاف اعلام می کنیم.
تشریح کارشکنی‌های آمریکا در انتقال پول واکسن کرونا
حریرچی همچنین با تشریح کارشکنی‌های آمریکا در نقل و انتقال پول برای خرید واکسن کرونا گفت: برای همین واکسن کوواکس که دو شب قبل وارد کشور شد برای اینکه ۴۵ میلیون دلار از دلار‌های کره جنوبی خود را که ۵ الی ۶ میلیارد دلار آنجا پول داشتیم، دولت کره می‌گفت این پول برود آمریکا و به حساب شرکت برگردد ممکن است توقیف شود.
معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکل اصلی دسترسی به پول و انتقال آن بوده است، افزود: دولت پول را تامین کرد، اما در خارج مشکل داشتیم. حدود چهار ماه معطل انتقال پول برای واکسن کوواکس بودیم. طرف کوبایی هم حدود ۸ میلیون دلار تا ۱۵ میلیون دلار در دو قسط می‌خواست که برای انتقال آن مشکل داشتیم. همه مردم می‌دانند که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و دردناک آمریکا، در خرید واکسن کرونا مشکل داشتیم.
معاون کل وزیر بهداشت گفت: البته مثلا در واردات شکلات خیلی سخت گیری نمی‌کنند، اما انگشت روی نیاز‌های اساسی مثل دارو و واکسن می‌گذارند. همین الان برای خرید مواد موثره برای تولید واکسن که در آمریکا انحصاری تولید می‌شود سنگ اندازی می‌کنند و جلوی آن را می‌گیرند و این همان جنگ است. ما درگیر جنگ همه جانبه هستیم و راهش اتکا به تولید داخلی است و در واکسن کرونا هم در حال تولید هستیم.
آخرین وضعیت واکسن های وارداتی به کشور
معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: ما یک میلیون و ۶۹۵ هزار دُز واکسن تا حالا وارد کردیم که ۵۲۰ هزار دُز اسپوتنیک روسی، ۱۲۵ هزار دُز کواکسین بهارات هند، ۱۰۰ هزار سوبرنا کوبا و ۷۰۰ هزار دز واکسن آسترازنکای تولید کروه جنوبی و ۲۵۰ هزار دز هم سینوفارم چین است و واکسن تولید داخل هم با سرعت خوبی پیش می رود.


کد مطلب: 147369

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/147369/برخی-مانع-خاموشی-شعله-های-کرونا-شدند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir